معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

‌هوش مصنوعی و کدنویسی در‌ آموزش‌و‌پرورش تقویت می‌شود

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت هوش مصنوعی باعث ایجاد ارزش‌آفرینی خواهد شد، با استفاده از برنامه‌هایی که افراد می‌نویسند می‌توانند زمینه ارزش‌آفرینی، اشتغال و کارآفرینی را به وجود بیاورند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
‌هوش مصنوعی و کدنویسی در‌ آموزش‌و‌پرورش تقویت می‌شود

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در مراسم اولین رویداد کشوری دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی اظهار کرد: در دنیایی که زندگی می‌کنیم دارایی‌ها دیگر فیزیکی نیستند، هم دارایی‌های کشورها و هم دارایی‌های افراد دیگر ملک و املاک نیست. اینها دارایی‌های نامشهود هستند و مهمترین آن، شما هستید، ایده‌های شما، طرح و ابتکارهای شما سرمایه‌های کشور هستند.

‌وی ادامه داد: عمده اقتصاد دنیا به‌سمت دارایی‌های نامشهود پیش می‌رود، روند ۲۵درصدی رشد اقتصادی را در حوزه علم و مباحث دانش بنیان و مباحث نامشهود بوده است؛ گردش اقتصادی این بخش بیش از ۱۲درصد است، پس این موضوع ضرورت توجه به هوش مصنوعی را زیادتر خواهد کرد.

‌کاظمی گفت: هوش مصنوعی باعث ایجاد ارزش‌آفرینی خواهد شد، با استفاده از برنامه‌هایی که افراد می‌نویسند می‌توانند زمینه ارزش‌آفرینی، اشتغال و کارآفرینی را به وجود بیاورند؛ رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه و مردم مستلزم فناوری‌ها و تلکنولوژی‌ها است.

‌معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اگر به دنبال پیشرفت در عرصه‌های مهم کشور چه در حوزه کشاورزی، سلامت و پزشکی، عمران و شهرسازی و مسائل فرهنگی باشیم. استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از کلان‌داده‌ها می‌تواند کمک کند و در این عرصه‌ها پیشرفت توأم داشته باشیم.

‌وی عنوان کرد: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم در عرصه‌های مختلف خطاها را کاهش دهیم، با توجه به کلام مقام معظم رهبری ما باید به ۱۰کشور برتر در این حوزه برسیم، از سویی دیگر آموزش و پرورش به عنوان اثرگذارترین نهاد اجتماعی کشور می‌تواند زمینه توجه به مسائل مختلف و نگاه فرهنگی را فراهم آورد؛ قطعا ایجاد زمینه‌های علمی و پیشرفت‌های علمی کشور با ورود آموزش و پرورش سرعت بیشتری خواهد داشت.

‌کاظمی افزود: پژوهش‌سراها یکی از جایگاه‌ها و موقعیت‌های یادگیری هستند و فرصتی را فراهم می‌کنند که دانش‌آموزان به این بخش توجه کنند. همچنین اگر به‌دنبال پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم معتقدیم می‌توانیم این را از طریق نظام تعلیم و تربیت کشور پیش ببریم.

‌معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: طراحی مسیر پیشرفت در عرصه‌های مختلف می‌تواند زمینه انسان توانمند، متعهد و متخصص را فراهم بیاورد که مجهز به دانش و تکنولوژی هستند، پیشرفت علم و دانش و فناوری باید در خدمت بشریت باشد و توجه به مباحث علمی، آموزشی و تکنولوژی باید در کنار توجه به اخلاق و معنویت باشد؛ موضوع هوش مصنوعی یکی از مواردی است که اگر در آن اخلاق و معنویت در نظر گرفته نشود، مغایر با نگاه بشری است و می‌تواند به بشریت لطمه بزند.

وی ادامه داد: این علم و تکنولوژی باید خدمت بشریت باشد توجه به هوش مصنوعی می‌تواند زمینه تقویت نگاه الگوریتمی، سیستماتیک و خلاقانه را در دانش‌آموزان تقویت بکند.

‌کاظمی یادآور شد: با همین نگاه ما در نظام تعلیم و تربیت کشور در صدد تقویت موضوع هوش مصنوعی و کد نویسی هستیم و این را جزو اولویت‌های مجموعه نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم به ویژه در معاونت ‌آموزش متوسطه و در دوره متوسطه که دوره تعیین مسیر شغلی دانش‌آموزان است. این فرصت را ایجاد کنیم که بتوانیم زمینه تربیت چندساحتی دانش‌آموزان را که ارزشمندترین آن گنجینه‌های کشور هستند را فراهم بیاوریم.

‌وی خاطرنشان کرد: با این نگاه که هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدید را هم برای شما هم برای کشور ایجاد کند، به دنبال‌ آن هستیم، تلاش می‌کنیم که زمینه تقویت این موضوع را در آموزش و پرورش فراهم آوریم؛ امیدواریم با تقویت و توسعه این برنامه‌ها بتوانیم زمینه رشد و پیشرفتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را فراهم بیاوریم.

دانش‌آموز خبرنگار : مهسا زین‌العابدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار