مسئول جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان رباط‌کریم خبر داد؛

کسب رتبه‌های درخشان طرح دادرس در سطح کشور توسط دانش‌آموزان دختر تهران

تهران (پانا) - مسئول جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان رباط‌کریم از شرکت دانش‌‌آموزان دختر اعزامی شهرستان‌های استان تهران در مسابقات کشوری طرح دادرس و کسب رتبه نخست و مدال طلا در آزمون کتبی، رتبه دوم و مدال نقره بانداژ و پانسمان، رتبه دوم و نقره حمل مصدوم و رتبه دوم و مدال نقره ارزیابی و cpr، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه‌های درخشان طرح دادرس در سطح کشور توسط دانش‌آموزان دختر تهران

علی‌قارداش، مسئول جوانان جمعیت هلال‌احمر رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا، طرح‌ دادرس را به معنی دانش‌آموز آماده در روزهای سخت نامید و در ادامه در خصوص این طرح بیان کرد: طرح دادرس به‌صورت ملی در کل کشور در مقطع متوسطه اول و برای دانش‌آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود و امسال یازدهمین دوره برگزاری این طرح بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح‌دادرس با همکاری آموزش و پرورش و هلال‌احمر برگزار می‌شود، جزئیات مسابقات دادرس را تشریح کرد: مراحل مسابقات دادرس به ترتیب شامل: آموزش در مدرسه، که هر تیم شامل ۱۴ نفر است، آزمون از مدارس آموزش‌دیده، مسابقه درون شهرستانی و مشخص شدن نفر اول پسران و دختران و راهیابی به مسابقات استانی، شرکت در مسابقات استانی و در صورت اول شدن راه یابی به مسابقات کشوری است.

قارداش از راهیابی تیم‌دادرس دختران شهرستان‌های استان تهران، مدرسه شاهد‌ بهشت شهرستان رباط‌کریم به مسابقات کشوری طرح دادرس خبر داد و اذعان کرد: مدرسه شاهد‌بهشت شهرستان رباط‌کریم در مسابقات درون شهرستانی با حضور ۲۲ مدرسه مقام اول شهرستان را کسب کرده، و در مسابقات استانی هم با حضور ۱۶ تیم شهرستان‌های استان تهران مقام اول را کسب کرد و به مسابقات کشوری راه پیدا کرده است.

وی در رابطه با محتویات برگزاری مسابقات کشوری طرح دادرس ذکر کرد: مسابقات کشوری در ۸ بخش کتبی، آتل بندی، بانداژ و پانسمان، ارزیابی و cpr، حمل مصدوم، اطفای حریق، چادر زنی و پناه گیری و خروج اضطراری برگزار شد.

مسئول جوانان جمعیت هلال‌احمر رباط‌کریم از رتبه‌های کشوری کسب شده توسط مدرسه شاهد‌بهشت خبر داد: دانش‌‌آموزان در آزمون کتبی رتبه نخست و مدال طلا، بانداژ و پانسمان رتبه دوم و مدال نقره، حمل مصدوم رتبه دوم و مدال نقره و ارزیابی و cpr رتبه دوم و مدال نقره را کسب کردند.

علی قارداش، مسئول جوانان جمعیت هلال‌احمر رباط‌کریم در پایان با اشاره به اینکه مسابقات کشوری طرح دادرس به میزبانی استان فارس با حضور ۳۰ تیم از ۳۰ استان برگزار شد، هدف این طرح را اینگونه ذکر کرد: شروع این طرح بعد از حادثه تلخ مدرسه روستای شین‌آباد صورت گرفت. هدف از برگزاری این طرح آموزش دانش‌آموزان است تا در حوادث مختلف قبل از رسیدن نیروهای امدادی بتوانند اقدامات‌اولیه رو با حفظ خونسردی انجام بدهند. شعار طرح دادرس هر خانواده یک امدادگر است.

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار