مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان:
مدیران علاوه بر نقش مدیرت در مدارس، نقش تسهیلکننده روابط انسانی را نیز بر عهده دارند
بهارستاندو (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، نقش موثر و مهم مدیران را علاوه برمدیریت در مدارس، نقش تسهیلکننده و آسانسازی روابط انسانی خواند و گفت نقش رهبری مجموعه و سرپرستی فرآیند تدریس در مدرسه نیز بر عهده مدیران است.
کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در تشریح خبر انتصاب و انتخاب مدیران جدید مطرح کرد: «انتخاب و انتصاب مدیران جدید ابتدا به صورت فراخوان از مدارس آغاز میشود، پس از دریافت اطلاعات، همکاران خودارزیابیها را تکمیل میکنند و داوطلبین در آزمون مورد کاوی و در مصاحبه تخصصی برنامهریزی شده از قبل شرکت و پس از بررسی امتیازات ابلاغ انشایی آنها صادر میشود.»
این مقام مسئول ضمن اشاره به انجام امورات بسیار مهم آموزش و پرورش برای مدیران جدیدالانتصاب اذعان کرد: «برگزاری جلسات توانمدسازی در حال خدمت، ایجاد انگیزه، ارزیابی دقیق عملکرد مدیران و نظارت و کنترل مستمر از فعالیتهای ضروری است که برای مدیران جدیدالانتصاب باید پیگیری کرد، البته قابل ذکر است که داوطلبین منتخب شده نیز باید در جلسات توانمدسازی و آموزشی که در سطح منطقه و استان برگزار میشود فعالیت مسلسل و متوالی داشته باشند.»
امیدی در رابطه با مهمترین چالش مدیران در مدارس تصریح کرد: «هم اکنون مدیران در تمامی مدارس و البته تمامی مناطق از چالشهای خطیر و قابل توجهی برخوردار هستند. به عنوان مثال تراکم بالای دانشآموزان، کمبود سرانههای آموزشی، پرورشی و تربیتبدنی، بهداشتی و کمبود نیروی انسانی از جمله معلم، مشاور، نیروی خدماتی و کمبود تجهیزات مدارس که مدیران باید برای بهبودسازی این چالشها از اراده قوی، پشتکار و عزم برخوردار باشند.»
وی مدیران موفق را مدیرانی دانست که از روشهای مدیرتی مشارکتی و اقتضایی برخوردار باشند و در ادامه تصریح کرد: «مدیران موفق دارای ویژگیها و خصوصت های مهم و چشمگیری هستند، میشود به روشهای مدیرتی مشارکتی و اقتضایی، داشتن تخصص و تعهد، اولویتبندی کارهای ضروری و مهم، توجه به رشد همه جانبه دانشآموزان و عاملبودن مدیر در مسائل مختلف از قبیل نظم و مسئولیت پذیری اشاره کرد.»
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان از انتصاب و انتخاب مدیران جدید بر اساس صلاحیت سه گانه خبر داد و گفت: «انتصاب مدیران جدید باید بر اساس صلاحیتهای سه گانه باشد، صلاحیت سهگانه از جمله: عمومی، تخصصی، حرفهای که صلاحیت عمومی شامل داشتن صلاحیت اخلاقی، اعتقادی و متاهل بودن است، صلاحیت تخصصی میتوان به رشته و مدرک تحصیلی، سابقه تجربی در پستهای معاونت و مرتبط دوره تحصیلی اشاره کرد، و صلاحیتهای حرفهای میتوان به آشنایی با قوانین و مقررات، آشنایی با مهارت فناوری اطلاعات یا همان lT و آشنایی با دانش مدیرت و رهبری توجه کرد.»
امیدی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: «مثبت اندیش بودن، ارادهقوی، هوشمندی و یادگیری مادام العمر چهار کلمه طلایی یک مدیر متعالی، رفیع است که با در نظر گرفتن این ویژگیها فرد صد در صد و بااطمینان کامل میتوان یک مدیر موفق شد. ما نیز خدا را شاکریم که از انتصاب و انتخاب مدیران جدید استقبال شایان توجهی در بهارستان دو به تعداد ۱۳۰ نفر شد و داوطلبین با سوابق خوب، تجربه بسیار بالا در این انتصاب شرکت کردند.»
خبرنگار دانشآموز: پارمیدا پرنلو
ارسال دیدگاه