امام جمعه ناحیه دو بهارستان:

مومن حقیقی کسی است که در مقابل وسوسه‌های شیطانی ایستادگی کند

بهارستان دو (پانا) - امام جمعه بهارستان دو افرادی را که در مقابل وسوسه‌های شیطانی ایستادگی می‌کنند و به هوای نفس عمل نمی‌کنند را مؤمنان حقیقی خطاب کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مومن حقیقی کسی است که در مقابل وسوسه‌های شیطانی ایستادگی کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام‌ جمعه بهارستان‌ دو در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی بخش بوستان هدف از خلقت انسان را بسیار باعظمت خواند و گفت: انسان حرکتی دائمی به‌سوی آخرت‌، ابدیت و جاودانگی دارد و هدف خلقت انسان بسیار عمیق‌تر از چیزی‌است که در دیدگان ما نقش بسته‌است؛ ما همچون جنینی هستیم که به‌سوی آخرت سوق پیدا می‌کنیم و دنیا مانند رحم مادر برای ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: ما از این رحم موقت دنیا باید به‌صحت و سلامت وارد آخرت شویم و نکته‌ای که حائز اهمیت است وفات سالم به همراه قلبی سلیم به دنیای آخرت است و برای تحقق این امر هیچ فردی به ما کمک نخواهد کرد جز ورود با قلب سالم. پس در دنیای موقت باید به‌سمت سالم‌سازی قلب و روح قدم برداریم.

امام‌جمعه بهارستان‌دو ضمن اشاره به اهمیت زندگانی حال بشریت اذعان کرد: اگر زندگی در دنیای حال نباشد آخرت کاملا بی‌معنا است اما حیات شایسته برای انسان، حیات بعد از وفات او است؛ روح سالم و پاک باید با نظام منطقی برزخ و آخرت تطابق داشته باشد و اگر چنین باشد ما از مزایای داشتن آن در دو دنیا بهره خواهیم برد.

وی شیطان را یک مربی خودشناسی برای بشر خواند و اظهار کرد: شیطان دائماً از جاهای متفاوت قلب تلاش برای ورود کردن دارد اما اگر ما دارای قلبی سالم و سلیم باشیم موقع ورود شیطان هیچ لطمه‌ای به روح ما وارد نخواهد شد، اگر ضعف روحی داریم در اثر فشارهای شیطان آن را درک و تلاش برای بهبود آن می‌کنیم.

پدر مذهبی منطقه ناحیه دو بهارستان، دو قوای محرک روح بشریت را اینگونه تشریح کرد: در انسان همواره دو قوه محرک وجود دارد؛ قوه اول قوه طبیعی، حیوانی و شیطانی بشر است و دسته دوم را قوه آسمانی و الهی انسان تشکیل می‌دهد، همیشه بین این دو قوا تضاد وجود دارد و این دو قوا ما را به‌سوهای متفاوت می‌کشانند؛ اگر قوه طبیعی انسان کنترل شود فطرت بشر اوج خواهد گرفت و اگر تضاد آن اتفاق بیفتد همه‌چیز متفاوت خواهد بود.

این عالم دینی بر ضرورت اجبار در راه رسیدن به کمال تاکید کرد: وقتی درس می‌خوانیم میل و رغبت بسیاری به تنبلی داریم اما عقلانیت ما برای کسب علم زحمت و سختی‌ها را متحمل می‌شود؛ اگر معلمان و خانواده‌ها دانش‌آموزان را در بحث تحصیل رها بگذارند کسی سواد نمی‌آموزی و انسان در راه رسیدن به کمال روحی از این قاعده مستثنی نیست.

حسینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شیطان میدانی می‌سازد که اگر با پیشنهادهای او مخالفت صورت گیرد ما قدرت مقابله را به‌دست آورده و به کمال روحی خواهیم رسید پس شیطان برای ما مانند مربی تربیتی نیز عمل می‌کند؛ بعد از غلبه به حس‌های شیطانی همیشه احساس شادی و موفقیت در قلب ایجاد می‌شود، تلاش کنید هیچ‌گاه این حس را از خود دریغ نکنید.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار