وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه دولتی باید نقطه تمرکز مدیران باشد

دولت به‌صورت جدی حامی تقویت مدارس دولتی است/بر‌اساس قانون تعارض منافع هر مدیری که کوچک‌ترین ارتباطی با مدرسه غیر‌دولتی داشته باشد، برکنار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در مدرسه دولتی باید از آموزش‌و‌پرورش شروع شود، گفت دولت به‌صورت جدی حامی تقویت مدارس دولتی است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه دولتی باید نقطه تمرکز مدیران باشد

‌رضامراد صحرایی با بیان اینکه به مدیران آموزش و پرورش توصیه شده است که همگی فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند، گفت: «نمی‌توانیم ادعای تقویت مدرسه دولتی را داشته باشیم اما مدیران آموزش و پرورش فرزندان‌شان را در مدرسه غیرانتفاعی ثبت‌نام کنند.»

وی با اشاره به اینکه تحول در مدرسه دولتی باید از خود آموزش و پرورش شروع شود، اظهار کرد: «بر‌اساس قانون تعارض منافع هر مدیری که کوچک‌ترین ارتباطی با مدرسه غیر‌دولتی داشته باشد، برکنار می‌شود، همچنین در گام دوم تقاضا شد که مدیران فرزندان‌شان را به مدرسه دولتی بفرستند. دلیل این موضوع نیز روشن است. مدرسه دولتی باید نقطه تمرکز مدیران باشد.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با ذکر این نکته که الزامی برای ثبت‌نام فرزندان مدیران آموزش و پرورش در مدارس دولتی وجود ندارد، گفت: «صرفا توصیه اکید و سنجش میزان وفاداری مدیران نسبت به پیام‌های تحولی دولت است. باید پذیرفت که اگر مدیری فرزند خود را به مدرسه عادی بفرستد، مسئله این مدارس به دغدعه تبدیل می‌شود.»

صحرایی با بیان اینکه فرزندان برخی از اعضای کابینه در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند، گقت: «کابینه دولت نیز با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستند و در آینده نیز همین کابینه لایحه تقویت مدارس دولتی را به تصویب می‌رساند.»

وی با بیان اینکه اگر به مدرسه دولتی توجه شود،‌ کیفیت آن بالا خواهد رفت، گفت: «دلیل کیفیت پایین مدارس، سرریز شدن کیفیت در مدارس دولتی دیگر بوده است اما امسال اعلام شد هیچ معلمی نمی‌تواند در مدارس دولتی خاص مانند سمپاد، هیات امنایی و شاهد تدریس کند مگر اینکه نیمی از زمان تدریس خود را در مدرسه عادی باشد. با انجام چنین کاری معلم خوب در مدرسه عادی نیز حضور می‌یابد و فرصت خدمت برای سایر معلمان در مدارس خاص فراهم می‌شود و کیفیت مدارس دولتی نیز بالا می‌رود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار