وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و منتخبان معلمان سیستان‌و‌بلوچستان:‌

شأن و جایگاه معلم بسیار والاست و با هیچ معیار و مقیاسی سنجش نمی‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش‌ گفت شأن و جایگاه معلم بسیار والاست و با هیچ معیار و مقیاسی سنجش نمی‌شود و مرجعیت و منزلت همکاران فرهنگی حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شأن و جایگاه معلم بسیار والاست و با هیچ معیار و مقیاسی سنجش نمی‌شود

به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در جمع مدیران مدارس و معلمان منتخب استان زاهدان اظهار کرد: راهبرد آموزش و پرورش باید در صدر راهبردهای دولت باشد.

وی افزود: اگر جامعه‌ای متعالی در ابعاد مختلف می‌خواهیم راهش از مدرسه می‌گذرد، پس ایران قوی در گرو مدرسه قوی و تحول‌گراست.

صحرایی ادامه داد: در سند تحول بنیادین توقفی نامتعارف و نادرست وجود داشته که باید با رویکرد جدید، تغییری اصولی در نگاه ما و همچنین نحوه عمل کردن به این سند بالادستی ایجاد شود.

وی ادامه داد: یک مثلث سه ضلعی در نگاه جدید تعریف کرده‌ایم که یک ضلع آن معیشت، یکی منزلت و دیگری مرجعیت است. در این بین مرجعیت و شأن معلم به دست خود ماست که با رفتار، کردار، عملکرد، تعامل و مؤلفه‌هایی از این قبیل معنا می‌یابد. همچنین با جدیت به‌دنبال ارتقای معیشت و منزلت فرهنگیان هستیم و با تعامل و همگرایی با دیگر دستگاه‌ها در این مسیر گام برمی‌داریم.

وزیر آموزش و پرورش به تشریح قانون رتبه‌بندی و فرایند اجرایی آن از ابتدا تاکنون پرداخت و گفت: با هدف استحقاق حقوق فرهنگیان موضوع اعتراض به رتبه‌های اعلام شده نیز بررسی و احکام در حال صدور است.

صحرایی ادامه داد: عزم ما تقویت مدارس دولتی و نظارت جدی و دقیق بر مدارس غیردولتی است و در این مسیر محکم عمل خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس تحولی، معلمان تحول‌گرا و تمدن‌ساز می‌طلبد؛ آن‌چه در کف کلاس درس و مدرسه اتفاق می‌افتد نقطه عطفی در فرایند تربیت دانش‌آموزانی فکور، ماهر و توانمند خواهد بود.

صحرایی تصریح کرد: مسائل آموزش و پرورش مسائل ملی هستند و در این زمینه همگان مسئولیت دارند و هر کس و هر مجموعه‌ای به اندازه مسئولیت و توان خود باید مشارکت و نقش‌آفرینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار