مدیر دبیرستان متوسطه دوم نظری دخترانه شاهد‌ کوثر در شهرستان رباط‌کریم:

انگیزه و تلاش دانش‌‌آموزان دو عامل مهم در قبولی کنکور است

رباط‌کریم (پانا) - مدیر دبیرستان متوسطه دوم نظری دخترانه شاهد‌کوثر شهرستان رباط‌کریم با تاکید بر اینکه امکانات مدرسه، دخالتی در نتایج کنکور دانش‌‌آموزان ندارد، گفت انگیزه فرد باعث موفقیت می‌شود. عوامل دیگر حاشیه‌ای هستند و باعث موفقیت‌های زودگذر می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انگیزه و تلاش دانش‌‌آموزان دو عامل مهم در قبولی کنکور است

ویدا فتحی، مدیر دبیرستان متوسطه دوم نظری دخترانه شاهد‌ کوثر شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا، در رابطه با مدارس‌شاهد بیان کرد: «مدارس‌ شاهد زیر نظر اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت‌خانه اداره می‌شود. بنیاد‌شهید در گزینش دانش‌‌آموزان نقش اساسی دارد و جزء ارگان‌هایی است که می‌تواند در تصمیمات و بررسی گزینش دانش‌‌آموزان در این مدارس نظر دهد. در آموزش و پرورش ستاد شاهد برگزار می‌شود و رئیس، معاونین، کارشناس و کارشناس مسئول شاهد ایثارگران، معاون آموزش و فرهنگی بنیاد شهید و مدیران مدارس‌شاهد در این ستاد عضو هستند و در انجام تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند.»

مدیر دبیرستان شاهد‌کوثر در ادامه با پاسخگویی به سوال اینکه چه کسانی می‌توانند در مدارس‌شاهد تحصیل کنند، تصریح کرد: «مبنی تشکیل مدارس‌شاهد در بدو ورود برای فرزندان‌شاهد، ایثارگران و جانبازان بود ولی در سال‌های اخیر معمولاً فرزندان‌ فرهنگیان، نخبه‌های فرهنگی و پرورشی نیز می‌تواند در این مدارس پیش‌ ثبت‌نام کنند.»

وی در رابطه با روال ثبت‌نام این مدارس اظهار کرد: «روال ثبت‌نام به این شکل است که دانش‌‌آموزان در تاریخ مقرر که معمولاً اواسط مردادماه است بعد از دریافت هدایت تحصیلی در مقطع متوسطه دوم در سامانه سیدا با بارگزاری مدارک و ثبت اطلاعات ثبت‌نام کنند. مهلت ثبت‌نام این مدارس تا ۲۷ مرداد ماه است. سپس مدیر مدارس مربوطه شاهد با دریافت اطلاعات با متقاضیان تماس گرفته و بعد از رفع نواقصی پرونده، دانش‌‌آموزان به ترتیب اولویت رتبه‌بندی می‌شوند و بر اساس تعداد ظرفیت هر رشته به مصاحبه حضوری با حضور اعضای ستاد شاهد منطقه و با بررسی پرونده‌ دعوت می‌شوند. سپس بعد از تایید منطقه، به واحد شاهد و ایثارگران اداره کل ارسال می‌شود و بعد از تایید دانش‌‌آموزان ثبت‌نام می‌شوند.»

فتحی در ادامه با اشاره به روال طولانی ثبت‌نام متقاضیان مدارس شاهد گفت: «طولانی بودن روال ثبت‌نام متقاضیان مدارس شاهد، با کاهش ثبت‌نام‌ها و کنسل کردن دانش‌‌آموزان مواجه می‌شود، که امیدواریم این معضل رسیدگی شود و به ماه تیر‌ماه موکول شود. ظرفیت مدارس‌شاهد برای هر رشته ریاضی، تجربی و انسانی یک کلاس در هر پایه و تعداد ۳۰ نفر در کلاس‌ها است.»

وی در ادامه تفاوت کادر‌اداری مدارس شاهد را، انگیزه و علاقه بیشتر به خدمت‌رسانی کادر اداری به اقشار دانش‌‌آموزان در تایم های آزادتر خواند و در ادامه در تشریح متقاضی‌های رشته‌های این دبیرستان در سال تحصیلی جدید توضیح داد:«دانش‌‌آموزان با سه رکن آموزش در راهنمایی، تاثیر رسانه‌ها بر انتخاب و علاقه خود، با هدایت تحصیلی مواجه می‌شوند. متأسفانه در سال‌های اخیر دانش‌‌آموزان گرایش بیشتری به رشته تجربی پیدا کردند و همچنین در کنکور نیز رقابت سنگینی در این رشته وجود دارد. در صورتی که در مدارس رشته ریاضی نیمکت‌های خالی زیادی دارد. امسال در مدرسه شاهد کوثر متقاضی رشته تجربی نسب به سایر رشته‌ها بیشتر بود و به ترتیب رشته تجربی، انسانی و ریاضی آمار بالایی در پیش ثبت‌نام‌ها داشتند.»

فتحی در ادامه با توجه به شهریه این مدارس ذکر کرد: «تمام امکانات مدارس شاهد توسط شهریه و کمک‌های اولیا دانش‌‌آموزان واریز می‌شود، تهیه می‌شود. شاداب‌سازی فضای مدرسه و وجود امکاتات متعدد در مدرسه باعث انگیزه دانش‌‌آموزان خواهد بود.»

این مسئول در ادامه بحث مهم کنکور را اینگونه اذعان کرد: «هر دانش‌‌آموزی در هر مدرسه‌ای که برای کنکور درس می‌خواند، باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی داشته باشد. کیفیت آموزشی مدرسه، دخالتی در مافیای کنکور دانش‌‌آموزان ندارد. دانش‌‌آموزان کنکوری فقط قائل به امکانات مدارس نیستند و برای این امر، به کلاس‌های کنکور و موسسه‌های آموزش متفاوتی می‌روند. با توجه به برنامه و مصوبه جدید سازمان سنجش، در سال جاری ۵۰ درصد سابقه تحصیلی و ۵۰ درصد کنکور است. اگر دانش‌‌آموزی با ملزم کردن حضور خود در مدارس و استفاده از ساعات آموزشی، و در اوقات فراغت تست بزنند و از وقت های بیهوده خود به نحو احسن استفاده کند، نتیجه مطلوبی می‌گیرد.»

مدیر دبیرستان شاهد‌ کوثر با ذکر اینکه انگیزه فرد باعث موفقیت می‌شود، با اشاره به دانش‌آموزان کنکوری تاکید کرد: «انگیزه فرد باعث موفقیت می‌شود. عوامل دیگر حاشیه‌ای هستند و باعث موفقیت‌های زودگذرا می‌شوند‌. در پایان برای دانش‌آموزان آرزوی موفقیت می‌کنم.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار