در جلسه هماندیشی و تبیین برنامههای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ معاونان پرورشی مناطق ۱۹ گانه تهران عنوان شد:
توجه ویژه به ابزار هنر، یکی از جنبههای ارزشمند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است
تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران توجه ویژه به ابزار هنر را یکی از جنبههای ارزشمند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، به عنوان منشور تعلیم و تربیت کشور دانست.
سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در جلسه هم اندیشی و تبیین برنامه های سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ معاونان پرورشی مناطق آموزش وپرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه آموزش هنگامی سودمند است که با فعالیت های پرورشی همراه شود، اظهار کرد: «نگاه واقع بینانه به امر تربیت ایجاب می کند که در نظام های آموزشی از ابتدایی ترین مرحله برنامه ریزی تا مراحل نهایی و در تدوین، تنظیم محتوا و طراحی اهداف، استعدادها و نیازهای همه جانبه متربیان مورد توجه قرار گیرد، در غیر این صورت پیشرفت و موفقیت آموزشی منهای پرورش، کمکی به شکل گیری شخصیت متعادل انسانی نخواهد کرد.»
وی با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران برنامه های فراگیری از جمله احلی من العسل، افتتاحیه اوقات فراغت، کنگره شهدای دانش آموز و.... را با هدف تربیت اجتماعی دانش آموزان طراحی و اجرا کرده است، افزود: «یکی از جنبههای ارزشمند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به عنوان منشور تعلیم و تربیت کشور، توجه ویژه به ابزار هنر است که با عنوان ساحت زیبایی، شناختی و هنری از آن یاد می شود. برای تحقق این ساحتِ ارزشمند، می بایست با الگو قرار دادن شخصیت های فرهنگی و هنری شاخص و شهدای گرانقدر، دانشآموزانی هنرمند با تراز انقلاب اسلامی پرورش دهیم که منشا خیر و برکت برای ایران اسلامی و کودکان این سرزمین باشند.»
موسوی با تاکید بر برگزاری مراسم ها، شوراهای پرورشی از جمله شورای عفاف و حجاب، فریضتین، اقامه نماز، ستاد امور تربیتی و...، ساماندهی نیروی انسانی و توانمندسازی مدیران، معاونین پرورشی، مربیان و مشاوران مدارس را از اولویت های معاونت پرورشی و فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: «به عنوان متولیان فرهنگ و هنر در آموزش و پروش تلاش می کنیم، با همتی مضاعف در راستای منویات مقام معظم رهبری برای تبیین ارزشهای تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی گام های موثرتری برداریم.»
در این جلسه در خصوص برنامه های فراگیر پرورشی ویژه مدارس شهر تهران، اقدامات مرتبط با حوزه قرآن، نماز و عترت، جلسات چهره به چهره در گروههای بازگشایی مدارس، فضاهای پرورشی و فرهنگی و اردوهای دانش آموزی بحث و تبادل نظر شد.
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه