معاون پرورشی فرهنگی شهر تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس اردوگاه چمران:
اردوگاههای دانشآموزی زمینه ساز ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اردوگاههای دانشآموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثر گذار، میتوانند زمینه دستیابی دانشآموزان را به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت فراهم کنند، اردوگاههای دانشآموزی را مکانی امن برای اجرای برنامههای غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان عنوان کرد.
آئین تودیع و معارفه رئیس اردوگاه چمران، با حضور سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت، سید قاسم قربانپور گنجی؛ رئیس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و حسن خوشبخت؛ کارشناس مسئول اردوها و فضای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس اردوگاه چمران ضمن تشکر از فعالیتهای حجت الله پاک نهاد، رئیس سابق اردوگاه و معرفی جهانگیر داداش زاده به عنوان فردی امین و پر تلاش بیان کرد: «اردوگاه های دانش آموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثر گذار، می توانند با ارائه برنامه ها و فعالیت های متنوع و خلق موقعیت های جدید یادگیری، زمینه دستیابی دانش آموزان را به ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت فراهم آورند.»
اردوگاه های دانش آموزی از جایگاه تربیتی ویژه ای در آموزش و پرورش برخوردارند
وی با بیان اینکه اردوگاه های دانش آموزی از جایگاه تربیتی ویژه ای در آموزش و پرورش برخوردارند، گفت: «از آنجا که اردوگاههای دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامههای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند، امروز ما منتظر نقطه عطف جدیدی در اردوگاه شهید چمران هستیم، به گونه ای که بتوانیم سه واژه اثربخشی، کارایی و بهره وری را در کنار یکدیگر معنا بخشیم.»
موسوی ادامه داد: «دانش آموزان تمایل زیادی به برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی نشان داده اند، زیرا در محیطی امن و آرام و دور از فضای مجازی حضور پیدا میکنند و با دوستان و گروههای هم سن خود با زبانی قابل فهم به گفت و گو مینشینند و در کنار آن از کارگاههای مهارت آموزی، اجتماعی و تربیتی توسط مربیان مجرب بهره مند میشوند، از این رو فضاهای پرورشی همچون کانون های تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی و دارالقرآن ها محلی برای تمرین مسئولیت پذیری، استقلال از خانواده، قانون پذیری، جامعه پذیری و مهارت آموزی است که بیشترین اثر تربیتی را دارند.»
این مقام مسئول از اردو به عنوان یک فرآیند اجتماعی شدن و کسب مهارتهای اجتماعی یاد کرد و بیان کرد: «اردویی که هر دقیقه آن برای دانش آموزان خاطره ساز و ارزشمند است باید با اهداف تربیتی - آموزشی در مکانهای مهمی چون اردوگاههای دانش آموزی برگزار شود، در این راستا توسعه و تجهیز و مدیریت فعال و پویای اردوگاه چمران می تواند راهی جهت پیشبرد اهداف مورد نظر در برگزاری اردوها باشد.»
معاون پرورشی و فرهنگی پایتخت با بیان اینکه اردوگاه شهید چمران بایستی با توجه به نقش مهم اردوهای تربیتی در رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارت آموزی دانش آموزان آماده شود، اظهار کرد: «اردوگاه شهید چمران از اهمیت بسیاری در بین تفرج گاه های آموزش و پرورش استان برخوردار است، از این رو نوسازی، توسعه و تجهیز اردوگاه بر اساس ضوابط و استانداردهای فنی و مهندسی، ساماندهی فضاهای کالبدی موجود برای استفاده بهینه از امکانات، حفظ و نگهداری از اردوگاه به عنوان سرمایه ملی؛ ایجاد محیطی امن، سالم و بانشاط برای دستیابی دانشآموزان به شایستگیهای لازم، باید در اولویت برنامه های این اردوگاه قرار گیرد.»
در این مراسم، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن تقدیر از زحمات حجت الله پاک نهاد و آرزوی توفیقات روزافزون برای ایشان، با بیان تجربیات شایسته جهانگیر داداش زاده وی را به عنوان سرپرست اردوگاه چمران معرفی و از درگاه خداوند متعال برای وی توفیق و یاری در این مسیر مسألت کرد.
شایان ذکر است جهانگیر داداش زاده در طی سالیان خدمت خود مسئولیت هایی چون معاون پرورشی مدرسه، کارشناس مسئول قران، عترت و نماز منطقه، کارشناس ارزشیابی اداره کل اردوها و کانون های فرهنگی تربیتی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و کارشناس امور پیگیری دفتر مدیریت اموزش پرورش مناطق ۱۲ و ۱۹ را برعهده داشته است.
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه