عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تاثیر مثبت شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس در کاهش بار ترافیکی پایتخت

گزارش اقدامات نهادهای مربوطه برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس در جلسه کمیسیون آموزش ارائه می‌شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی تاثیر مثبتی بر کاهش ترافیک پایتخت دارد و باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر مثبت  شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس  در کاهش بار ترافیکی پایتخت

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ابتدای مهر ماه، موجب افزایش تقاضای سفر می‌شود، گفت: «ابتدای مهرماه با افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در پایتخت مواجه می‌شویم که علت آن بازگشایی مراکز آموزشی است. خوشبختانه در راستای مدیریت صحیح این ایام ستاد استقبال از مهر مشغول فعالیت است و جلسات آن با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار می‌‌شود.»

وی تاکید کرد: «یکی از راهکارها برای کنترل ترافیک نیمه دوم سال، شناورسازی ساعت کار ادارات و مراکز آموزشی است که تأثیر مثبتی بر مدیریت ترافیک دارد و امیدواریم دولت این موضوع را مورد توجه قرار دهد.»

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه گفت: «مسئولان باید تلاش کنند مطالبات در حوزه آموزش پیگیری شود و کمبودها را برطرف کنند تا فرصت مناسبی برای کارهای آموزشی و تربیتی ایجاد شود. بنابراین همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا در آغاز سال تحصیلی جدید، تکالیف خود را به درستی انجام دهند که طبق روال، گزارش اقدامات نهادهای مربوطه برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس در جلسه کمیسیون آموزش ارائه می‌شود.»

هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، جلسات ستاد استقبال از مهر با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، نماینده آموزش و پرورش، فرمانداری تهران، نماینده پلیس ۱۱۰، اورژانس، آتش‌نشانی به‌صورت روتین برگزار می‌شود که امسال نیز تاکنون یک جلسه با حضور اعضای ستاد به میزبانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تهران برگزار شده است.

گفتنی است سال گذشته در آستانه شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان تهران با هدف مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی شهر تهران، افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، در شهریورماه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

طبق این مصوبه کلیه دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهر تهران مکلف شدند از ابتدای مهر ماه به مدت یک ماه نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت دو ساعت اقدام کنند. البته مجوز این مصوبه برای بار دوم تا پایان آبان تمدید و سپس شناورسازی ادارات تا پایان سال تمدید خواهد شد. همزمان با اجرای این مصوبه مسئولان پلیس راهور اعلام کردند شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس در مدیریت ترافیکی پایتخت اثرات مطلوبی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار