معاون شهردار تهران در گفتوگو با پانا تشریح کرد؛
جزئیات فعالیت تاکسی ویژه «مهر» برای دانشآموزان
تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات فعالیت تاکسی ویژه مهر را برای سال تحصیلی جدید دانشآموزان تشریح کرد.
جلال بهرامی در گفتوگو با پانا با اشاره به اینکه امسال یک ماه زودتر جلسات ستاد استقبال از مهر را در حوزه حملونقل آغاز کردیم و تمام دستگاههای ذینفع و اثرگذار هم در این جلسات دعوت شدند، گفت: «زمانی که در ۶ ماهه دوم سال و از اول مهرماه ۳۰ درصد بر ترافیک شهر تهران به دلیل سفرهای آموزشی اضافه میشود، حتما باید در بحث برنامهریزی حمل و نقل عمومی متفاوت با ۶ ماهه نخست سال عمل کرد. دولت مصوبه خوبی در این رابطه دارد و سال گذشته نیز بهطور آزمایشی شناور شدن ساعات، اجرایی شد و امید داریم تا پایان سال این موضوع به قطعیت خوبی برسد.»
وی ادامه داد: «اگر ظرفیت ناوگان حمل و نقل، معبر و تعداد مسافران روزانه را در کنار هم قرار دهیم، تمرکز ارائه خدمات در یک ساعت برای هیچ شهری امکانپذیر نیست و نتیجهاش این است که همه نمیتوانند بهخوبی خدمات دریافت کنند.»
معاون شهردار تهران گفت: «ما نگران این هستیم که هزینه مضاعفی به خانوادهها بابت سرویس مدارس تحمیل شود، مخصوصا خانوادههایی که دانشآموز مقطع ابتدایی دارند به همین دلیل در تلاش هستیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی را به گونهای برنامهریزی کنیم که در خدمت دانشآموزان قرار بگیرد. ضمن اینکه با شناور شدن ساعتها میتوان ظرفیت بیشتری در ساعات تعیین شده به دانشآموزان اختصاص داد.»
بهرامی با اشاره به اینکه در ۲۲ منطقه تهران ۷۰ هزار تاکسی وجود دارد که تعدادی از آنها فرسوده و از رده خارج هستند اما بهطور قطع ۲۲ هزار تاکسی فعال در شهر تهران وجود دارد، گفت: «تاکسیها روزانه ۷ تا ۸ ساعت به مردم خدمات میدهند که در طرح تاکسی ویژه مهر قرار است یک ساعت صبحها و یک ساعت عصرها با انضباط بیشتری به دانشآموزان خدمات دهند. در این طرح هیچ کاری به سرویس مدارس نداریم و میخواهیم نرمافزاری به مردم معرفی کنیم که تحت عنوان حمل و نقل اینترنتی فعالیت کند؛ به این صورت که خانوادهها ثبتنام کنند و مبدا و مقصد خود را تعیین کنند و ما نیز رانندهها را اعلام کنیم. این خدمات در قالب تاکسی اول مهر یا شاید تاکسی دانشآموزی ارائه میشود و رانندههایی که تاییدیههای لازم را دارند و تنها تاکسیهایی هستند که مجوز سوار کردن افراد زیر ۱۸ سال بدون همراه را دارند این خدمات را ارائه کرده و در نهایت رانندهها نیز منابع پایدارتری برای درآمد خواهند داشت.»
ارسال دیدگاه