در جلسه ستاد استقبال از مهر مطرح شد؛

مشکل سرویس مدارس استثنایی برطرف شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۲ هزار اتوبوس فعال شده است

تهران (پانا) - جلسه استقبال از مهر برای دومین بار در این هفته با حضور شهردار تهران برگزار شد. در این جلسه مدیران ترافیکی پایتخت وضعیت معابر را رصد و دستوراتی برای مدیریت ترافیک صادر می‌کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مشکل سرویس مدارس استثنایی برطرف شد

جلسه ستاد استقبال از مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی 1402 با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد. در این جلسه علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه امروز در این ستاد از همه دستگاه‌ها در کنار هم از پلیس خدمت‌گزار گرفته تا مجموعه‌های اجرایی مختلف کشور مانند اورژانس و هلال احمر در این ستاد حضور دارند؛ لازم می‌دانم از همه آنها تشکر کنم، گفت: امروز مترو با ظرفیت حداکثری خود در خدمت شهروندان است. اتوبوس ظرفیت بالای ۲۰۴۷ دستگاه را در خیابان‌های شهر تجربه می‌کند. همچنین تاکسیرانی هم از طریق ظرفیت‌های تاکسیرانان برای سرویس مدارس شرایط خوبی را رقم زده است. همچنین قرار شد تا در حوزه «بار و کالا» در ساعات اوج ترافیک ترددها مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه بحث نظارت تصویری بر ترافیک معابر مختلف پایتخت نیز کار درخشانی در ماه‌های گذشته بود و امروز وضعیت دوربین‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: امیدوارم این خدمات برای محصلین و همه کسانی که در شهر کار و تلاش و کوشش می کنند مستمر بوده و مراتب رضایت شهروندان را فراهم سازد.

شهردار تهران در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در حوزه حمل و نقل اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای ارائه خدمات به دانشجویان و دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ شده است، گفت:‌ در شورای ترافیک مصوبات خوبی را برای مهرماه داشته‌ایم و شناورسازی خدمات بار و کالا از این مصوبات بوده است.

وی افزود: در هفته‌های گذشته جلسات خوبی نیز با نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و پلیس راهور تهران برگزار شد و همکاری خوبی شکل گرفت.

زاکانی در ادامه گفت: از جمله اقدامات انجام شده شهرداری تهران در 6 ماه گذشته، آسفالت‌ریزی در سطح معابر بوده است که در این مدت یک میلیون تُن آسفالت‌ریزی صورت گرفته است و این روند ادامه خواهد داشت. همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 2 هزار اتوبوس فعال شده است. همچنین واگن‌های مترو اورهال شده و وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد. یکی دیگر از اقدامات مهم در سال جاری برای سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان استثنایی است که در این بخش مشکلات گذشته مرتفع و امسال یک خدمت‌رسانی مناسبی برای آنان ارائه خواهد شد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت مترو پرند و زمان افتتاح این خط هم گفت: مترو پرند یک کار 3 جانبه و با مشارکت شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء است؛ برای راه‌اندازی این خط به برق مناسب نیاز داشتیم که بر اساس هماهنگی صورت گرفته در روز جمعه یک انشعاب برق برای این خط در نظر گرفته شد و إن‌شاءالله این خط با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. افتتاح خط مترو پرند در گرو تأمین برق بود که إن‌شاءالله با قرار دادن انشعاب مورد نظر این خط افتتاح خواهد شد.

خدمات سامانه «تهران من» به سامانه «شهرزاد» منتقل شد

شهردار تهران به رونمایی از سامانه شهرزاد و کیف پول الکترونیکی اشاره کرد و گفت: به‌زودی تمام خدمات از سامانه تهران من به شهرزاد منتقل می‌شود.

وی درخصوص زمان سفر خود به چین برای پیگیری 630 واگن مترو تصریح کرد: إن‌شاءالله این سفر در ماه جاری انجام می‌شود.

زاکانی درخصوص مشکل پسماند و زباله که قرار بود یک ماهه وضعیت مناسبی پیدا کند نیز توضیح داد: مگر می‌شود مشکلی که در این بخش 50 سال سابقه دارد، در یک ماه حل شود.

در این جلسه مهدی گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران، گفت: ما در پنج کارگروه ویژه جلسات اصلی را تشکیل دادیم؛ شناورسازی ساعات مدارس و بار کالا و... از جمله موضوعات این نشست ها بود. از جمله این اقدامات تعبیه دستور العمل‌ها و ابلاغ به نهادهای اجرایی، تشکیل ستاد معین در مناطق ۲۲گانه برای طرح استقبال از مهر، رایگان کردن حمل و نقل عمومی در مهرماه برای محصلان، تخفیف ۳۰ درصدی برای تمام شهروندان در اپلیکیشن، بهسازی ۵۰ ایستگاه خطوط ویژه، اورهال ۴۳۰ دستگاه اتوبوس، صدور پروانه سرویس مدارس و انتقال ساعت تردد بار کالا به ساعات غیر پیک بود.

وی ادامه داد: در روز جهانی بدون خودرو در ۲۲ منطقه برنامه‌ای برگزار شد. گره‌های ترافیکی خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رفع آب گرفتی‌ها از جمله اقدامات آن روز بود.

محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در این جلسه گفت : ما در ستاد استقبال از مهر ۵ کارگروه ویژه داشتیم؛ این ۵ کارگروه در قالب ستاد استقبال از مهر برگزار شد و فضای خوبی را در شروع مهرماه چه در بحث سخت‌افزاری مانند نوسازی ناوگان رقم زد.

وی با بیان اینکه امروز قریب بر ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط شاغل جاری هستند، اظهار کرد: در مترو نیز ۶ رام قطار به ناوگان ما اضافه شده است. قریب به ۱۹۰ دستگاه ون نیز در طرح شاتل سرویس به شهر اضافه شده است. همچنین استفاده از خدمات حمل و نقلی برای محصلین در مهرماه رایگان است و دیگر شهروندان هم اگر از بستر الکترونیک استفاده کنند از تخفیف ۳۰ درصدی بهره مند می شوند. ۶ مرکز معاینه فنی نیز به سرویس های مدارس اختصاص پیدا کرده است.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: از روز شنبه دو هزار و چهل و هفت دستگاه برای اول مهر شاغل جاری داشتیم. روز اول مهرماه اولین متروباس بعد از حدود ۵ سال به صورت آزمایشی تست گرم خود را آغاز کرد امروز هم دومین دستگاه در خط خاوران آزادی تست گرم خود را آغاز می‌کند.

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: امروز از صبح تاکنون در خطوط مترو مشکل خاصی دیده نمی‌شود و امیدواریم پیک صبحگاهی را پشت سر بگذاریم.

پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران نیز خاطرنشان کرد: برای کنترل وسایل نقلیه باری در صبح از مبدا با توجه به فعالیت سامانه بار بر از صبح امروز ممنوعیت ورود کامیون های غیر از مواد آرد و سوختی به محدوده های ممنوع تهران اتفاق افتاده است و اگر تخلفی پیش بیاید از طریق پلیس راهور جلوگیری می شود.

علوی زاده، معاون سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه اظهار کرد: امسال بحث سرویس مدارس استثنایی مرتفع شد و دانش‌آموزان این مدارس به صورت رایگان از سرویس استفاده می‌کنند. عوامل کشت سازمان تاکسیرانی در ۶۰ نقطه مستقر هستند و از امروز اطلاعات رانندگان در سامانه بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه تیپ قرارداد سرویس مدارس هم از امروز در سایت بارگذاری می‌شود، گفت: طرح لاگ هوشمندترین خودروهای تلفنی موظف شدند که بر این اساس در این ماه ۲۰ پرداخت هوشمند داشته باشند تا یک اطلاعات مناسبی از این افراد داشته باشیم.

نماینده پلیس راهور خاطرنشان کرد: امروز به نسبت شنبه ۲۰ درصد ترافیک صبحگاهی بیشتر شده است. ۳۰۰ مدرسه مهم در معابر اصلی قرار دارند و پلیس راهور ایندمناطق را پوشش ترافیکی می‌دهند. در ۱۶۶ گلوگاه همکاران من حضور دارند و مشکلات را رفع می‌کنند تا ترافیک مضاعف نشود. ۵۱۹۵ اقدام در حوزه مهندسی ترافیک انجام گرفت. اقدام شاخص شهرداری در این حوزه آسفالت و ایمنی بزرگراه ها و خیابان‌ها در نیمه اول سال بود در روز اول مهرماه در ۷۹ نقطه طرح جلوگیری از تردد خودروهای سنگین را اجرا کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار