یک دبیر بهارستانی:

سلامت بدن، نشان از کیفیت زندگی هر فرد دارد

بهارستان یک (پانا) - یک دبیر بهارستانی، تغذیه صحیح، ورزش‌های مداوم و رژیم غذایی سالم و مقوی را از عواملی خواند که سلامت بدن و بُعد‌های دیگر سلامتی را تضمین می‌کند و عنوان کرد سلامت بدن، نشان از کیفیت زندگی هر فرد دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سلامت بدن، نشان از  کیفیت زندگی هر فرد دارد

مژگان‌ محمدی دبیر زیست‌شناسی، در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به اهمیت سلامتی، اظهار کرد: «سلامتی هر فرد نشانه‌ای از کیفیت زندگی اوست. سلامتی، یک امر پویا و فرایندی است که دائم در حال دگرگونی است. به‌طوری که نمی‌توانید بگویید سالم هستید یا همیشه سالم خواهید ماند.»

محمدی در ادامه با اشاره به انواع سلامت گفت: «سلامتی، فقط سلامت جسمی نیست؛ بلکه لازم است از نظر جسمی، روانی، عاطفی، خانوادگی، اجتماعی و معنوی سلامت باشیم؛ خوشبختی، بالاترین شکل سلامتی است و می‌بایست از تمام لحظات زندگی خود در این دنیا لذت برده و خوشبختی را برای خود در هر لحظه‌ای فراهم کنید.»

محمدی حفاظت از سلامتی روح را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: «برای نگهداری سلامت روحی و روانی خود می‌بایست با انسان‌های نیکو و تلاشگر معاشرت داشته باشیم. با کسانی که ما را به‌سوی سعادت و تقرب به خداوند هدایت می‌کنند هم‌صحبت باشیم.»

وی نگهداری از سلامتی را ملزم دانست و در ادامه افزود: «سلامتی، مانند دانه‌ای است که باید پرورش داده شود. یکی از راه‌‌های دست‌یابی به سلامتی رعایت اصول بهداشتی است و در مراحل بعد مصرف پروتئین، هرم غذایی، تغذیه‌ مناسب و داشتن برنامه ریزی ورزشی را می‌توان به زندگی خود افزود.»

دبیر بهارستانی با اشاره به نقش پروتئین‌ها در سلامتی انسان تصریح کرد: «پروتئین‌، برای سلامت بدن ضروری است؛ زیرا از مواد مغذی به شمار می‌رود. بدن برای رشد و ترمیم عضلات نیاز به پروتئین دارد؛ پروتئین بیش از اندازه، انرژی بدن را می‌سوزاند و هر گرم پروتئین ۴ کیلو کالری انرژی تولید می‌کند. اگر انرژی بسیار زیاد باشد به صورت چربی بر داخل بدن می‌نشیند.»

محمدی ادامه داد: «در کنار تغذیه، ما انسان‌ها باید توجه بسیاری به فعالیت‌های بدنی داشته باشیم مانند: ورزش‌های هوازی، رزمی، یوگا و فعالیت‌های دیگر که باعث شادابی روح و جسم می‌شود. از گذشته مرسوم است که ورزش کنید تا کامروا شوید، همچنین در کنار فعالیت‌های بدنی می‌بایست توجهی به وعده‌های غذایی هم داشته باشیم. استفاده کم از روغن و نمک؛ زیرا استفاده بسیار از آنها موجب بیماری بدن در آینده خواهند بود.»

محمدی بیان کرد: «تغذیه صحیح، ورزش‌های مداوم و رژیم غذایی سالم و مقوی؛ سلامت بدن و بُعد‌های دیگر سلامتی را تضمین می‌کند. از این نعمت ارزشمند خداوند باید به صورت خیلی صحیح مراقبت کنیم؛ بنابراین لازم است به بدن خود اهمیت دهیم.»

خبرنگار‌ دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار