کارشناس مسئول مقطع متوسطه اول ناحیه یک بهارستان:

تمرکز پروژه مهر بر پیدایش مدرسه صالح است

بهارستان یک (پانا) - کارشناس مسئول مقطع متوسطه اول ناحیه یک بهارستان، تمرکز پروژه مهر را پیدایش مدرسه صالح دانست و گفت بقا و توسعه جامعه صالح به وجود مدرسه صالح نیز وابسته است و مدرسه باید محل تجربه حیات طیبه و آماده شدن متربیان برای تحقق مراتب آن در همه ابعاد و ورود به جامعه صالح باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز پروژه مهر بر پیدایش مدرسه صالح است

حسن‌ حاجوی، کارشناس مسئول مقطع متوسطه‌اول ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگویی با پانا، ضمن تشریح اقدامات انجام شده در پروژه مهر این منطقه عنوان کرد:«این پروژه در خصوص آماده‌سازی برای شروع مدارس است و دارای هفت کارگروه است که هر کدام مسئولین خاص خود را دارند، برای مثال مسئولین کارگروه تبیین، تبلیغ و اطلاع رسانی رضا‌ نیکجوی، کارگروه مردمی سازی اکبر امکانی، کارگروه تایید صلاحیت خلیل قهرمانی، کارگروه آموزش صالح اسماعیلی هستند.»

حاجوی در خصوص اعضای هر کارگروه اظهار کرد: «هر کارگروه زیرشاخه و اعضایی دارند که بر اساس تخصص‌شان کارها را به عهده گرفته و انجام می‌دهند، برای مثال کارگروه تبیین بحث تبلیغات و آماده‌سازی جشن‌های بازگشایی را برعهده دارد؛ کارگروه سازماندهی در خصوص ابلاغ‌ها و انتصابات است.»

وی در ادامه توضیحات خود شرح داد: «کارگروه سازماندهی در پشتیبانی نیز دخیل است که عبارت است از بحث رنگ‌آمیزی مدارس، آماده‌سازی زیرساختی و آماده کردن مدارس جدید که تمامی این اقدامات بایستی با برنامه‌ریزی پیش‌رفته و قبل از بازگشایی مدارس صورت بگیرد.»

این مقام مسئول، ضمن تشریح اهداف پروژه مهر اظهار کرد: «از اصلی ترین اهداف پروژه مهر می‌توان به تحول و رویش مدرسه صالح اشاره کرد که تقویت مدارس دولتی را به همراه دارد، بطوری که طبق سند تحول بنیادین نیز هدف یافتن مدارس بومی بوده، ما می‌توانیم بر این اساس به مدارس بومی برسیم به طریقی یعنی بومی‌های خودمان باشند و تمامی کارها را خودمان انجام دهیم.»

کارشناس مسئول مقطع متوسطه اول ناحیه یک بهارستان ادامه داد: «به طور کلی برخورداری از حیات طیبه در بعد جمعی و تحقق جامعه صالح نیازمند مدرسه صالح است. یعنی در کنار خانواده صالح، ‌بقا و توسعه جامعه صالح به وجود مدرسه صالح نیز وابسته است. مدرسه باید محل تجربه حیات طیبه و آماده شدن متربیان برای تحقق مراتب آن در همه ابعاد و ورود به جامعه صالح باشد.»

وی در مورد انتخاب کارگروه‌ها اظهار کرد: «هر کارگروه مسئولیت‌های مشخصی را دارد و از این طریق انتخاب می‌شوند که برای مثال طبق شیوه‌نامه مسئول کارگروه تبیین بایستی کارشناس مسئول روابط عمومی باشد، هرکدام از کارگروه‌ها عضوهایی دارند که عضوها نیز براساس عملکرد تعیین می‌شوند.»

حاجوی ضمن اشاره به اقدامات شاخص اذعان کرد: «از اقدامات شاخص می‌توان به مدارس جدید اشاره کرد که امسال دو مدرسه جدید در حال آماده‌سازی برای هنرستان‌ها و کار و دانش هستند.»

وی به طور کلی مدارس جدید و رنگ آمیزی مدارس را از اقدامات شاخص دانست.

خبرنگار دانش‌آموز: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار