مدیر آموزشگاه ابن سینا ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تلنگری برای رویش دوره‌های جهادی بودند

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه ابن‌سینا شهر صالحیه ناحیه یک بهارستان، دانش‌آموزان بی‌بضاعت را تلنگری برای رویش دوره‌های جهادی دانست و از اجرای دوره جهادی با عنوان رویش مهر در سطح شهر صالحیه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بی‌بضاعت، تلنگری برای رویش دوره‌های جهادی بودند

صادق کرمی، مدیر آموزشگاه ابن‌سینا شهر صالحیه ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا، در تشریح هدف از اجرای دوره جهادی «رویش مهر» عنوان کرد:«هدف از دوره جهادی رویش مهر، تقویت دانش‌آموزان در دروس ریاضی و نیز ارتقا مهارت‌های خواندنی و نوشتاری آنان است، که جامعه‌ هدف در این طرح، دانش‌آموزان بی‌بضاعت شهر صالحیه هستند؛ این دانش‌آموزان در پی فراخوانی که مدیران مدارس در سطح شهر اطلاع‌رسانی کردند، شناسایی شده و به ما معرفی شدند.»

کرمی ضمن اشاره به نیازسنجی‌های صورت گرفته، خاطرنشان کرد:« ابتدا این نیاز را در مدرسه‌ ابن‌سینا شاهد بودیم که بسیاری از دانش‌آموزان در این دروس ضعف دارند؛ بنابراین هدف خود را در سطح شهر گسترش داده تا سال آینده شاهد بهبود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان باشیم.»

وی ضمن اشاره به دوران پساکرونا افزود:« پس از شکست کرونا و بازگشایی مدارس، شاهد افت تحصیلی چشمگیر سیاری از دانش‌آموزان بودیم که این مسئله یک ضعف در منطقه محسوب می‌شود؛ با بررسی‌های صورت گرفته در مدارس مختلف، شاهد عدم شرکت دانش‌آموزان بی‌بضاعت در کلاس‌های آموزشی و حتی کلاس‌های مکمل به عنوان فوق‌برنامه بودیم.»

این مدیر مدرسه در ادامه توضیحات خود در خصوص آغاز دوره‌های جهادی اذعان کرد:«دانش‌آموزانی که بضاعت مالی نداشتند تلنگر رویش این دوره‌های جهادی بودند؛ بنابراین این دوره‌ها را به صورت رایگان و افتخاری با حضور معلمان بااراده برپا کردیم و هم‌اکنون نیز طرح دوره‌های جهادی در حال اجراست.»

کرمی پیرامون مدت زمان برگزاری این دوره بیان کرد:« عملیاتی که تدارک دیده‌ایم از 2 مرداد تا 8 شهریور ماه ادامه خواهد داشت. البته بنابر صلاحدید معلمان ممکن است این دوره کمی بیشتر ادامه پیدا کند تا دانش‌آموزان بتوانند با آمادگی کامل در کلاس‌های درس سال آینده حضور پیدا کنند.»

مدیر مدرسه ابن سینا ضمن تشریح بازخوردها گفت:« بازخوردی که از آغاز دوره‌ها تاکنون از سوی معلمان دریافت کرده‌ایم، رشد دانش‌آموزان بوده است؛ به طوری که از سطح ضعیف به سطح مطلوب‌تر رسیده‌اند و حتی پیشرفت دانش‌آموزان در طی این مدت در تمامی دروس حس می‌شود و اینک آماده‌ ورود به سال تحصیلی جدید می‌باشند.»

وی در ادامه، درباره نحوه همکاری معلمان در این دوره‌ها عنوان کرد:«تمامی معلمان حاضر در دوره‌های جهادی بدون هیچگونه دستمزد و چشم‌داشتی حاضر به همکاری با دوره‌های جهادی شدند و بنده بابت این موضوع بسیار سپاسگزارم و قدردان زحمات و دلسوزی‌های بی‌شمار و بی‌وقفه این عزیزان هستم؛ امیدواریم دانش‌آموزان نیز از طریق جبران ضعف‌های خود از معلمان قدردانی کنند؛ آینده‌ کشور را دانش‌آموزان حال رقم خواهند زد، بنابراین از هیچ تلاشی برای کمک به آنان دریغ نخواهیم کرد.»

صادق‌ کرمی همچنین ضمن اشاره به حضور دلسوزانه‌ معلمان خاطرنشان کرد:«با توجه به فراخوانی که صورت گرفته بود و از طرفی این عمل کاری خیرخواهانه نیز بود؛ بسیاری از معلمان و حتی مسئولین شهری اعلام آمادگی کردند و از بین این اشخاص معلمانی که سوابق درخشان و پیشینه کلاس‌های تقویتی چه در موسسات و چه در آموزش و پرورش داشتند را شناسایی کرده و در پایان، تعدادی معلم انتخاب کردیم که در این امر به صورت خیرخواهانه به ما یاری رساندند.»

خبرنگار دانش‌آموز: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار