رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
استفاده از نیروی حداکثری مدارس، اصلیترین وظیفه مدیران مدارس است
بهارستان یک (پانا) - رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در نشست فصلی مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، استفاده از نیروی حداکثری مدارس را اصلیترین وظیفه مدیران دانست.
فرامرز تاجیک، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضمن اشاره به نقش مهم مدیران در مدارس عنوان کرد: مهمترین وظیفه مدیران در چند ماه اخیر، کیفیت بخشی به نظام آموزشی مدارس بوده است که خوشبختانه این موضوع در آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان به خوبی اجرا شده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی در ادامه در خصوص اهمیت تجربیات مدیران و معاونان در مدارس افزود: مدیران و معاونان باید در مدارس خود با انتقال تجربیات خود به سایر همکاران و بالعکس، اطلاعات خود و دیگران را بهروز کنند و در این امر کوتاهی نکنند؛ مدیران هرگز فراموش نکنند که میتوانند با استفاده از تجربیات سایر همکاران خود و با همفکری و همیاری آنها وظیفه خود را در حوزه مدیریت به نحو احسن به انجام برسانند.
تاجیک ضمن اشاره به نیرو پروری مدیران در مدارس شرح داد: مدیران همیشه باید سعی کنند در مدارس خود نیروهایی را پرورش دهند که در آینده بتوانند مسئولیتهای مهمتری را بر عهده بگیرند؛ به عنوان مثال، اگر معاونی از مدرسه به عنوان مدیر مدرسه دیگر انتخاب شد، مدیر مدرسه فعلی باید بتواند یکی از همکاران خود را که برای این امر پرورش داده است، انتخاب کند و آن را جایگزین معاون خود کند.
رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضمن اشاره به میزان شناخت مدیران از همکاران خود افزود: مدیران باید شناخت کافی نسبت به همکاران خود داشته باشند، به عنوان مثال، باید بدانند که معاونان مدرسه، در چه حوزهای تحصیل کردهاند و در چه زمینهای استعداد دارند تا بتوانند از آنها در بهبود روند تحصیلی مدارس و اجرای مراسمات گوناگون استفاده کنند؛ مدیران هرگز فراموش نکنند که نقش معاونان در مدارس بسیار پررنگ است و هماهنگی در سطوح مختلف توسط معاونان انجام میگیرد، در نتیجه همواره به نقش معاونان خود نیز توجه کرده و از آنها در انجام امور خود استفاده کنید.
وی در ادامه در خصوص نقش اولیا در مدارس یادآور شد: استفاده از توانایی انجمن اولیا برای برنامهریزی، همفکری و همیاری در مدارس بسیار نکته مهم و خائز اهمیتی است زیرا آنها وظیفه انجام برخی از امور را برعهده دارند؛ اما اولیا فقط میتوانند در چهارچوب قانونی وظایف خود عمل کنند و نمیتوانند کارهایی فراتر، که وظیفه مدیران و معاونان است را انجام دهند.
خبرنگار: رضا نیکجوی
ارسال دیدگاه