امام جمعه بخش بوستان:

هدف دشمن از عملیات تروریستی شاهچراغ، کمرنگ کردن حضور مردم در اماکن مذهبی است

بهارستان دو (پانا) - امام جمعه بهارستان دو هدف اصلی دشمن برای تکرار این حمله تروریستی در شاهچراغ را خشم دشمن از حضور پرشور مردم و تلاش برای کمرنگ کردن آن برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف دشمن از عملیات تروریستی شاهچراغ، کمرنگ کردن حضور مردم در اماکن مذهبی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام جمعه بهارستان دو در نماز باشکوه جمعه که با حضور مردمان عاشورایی بهارستان برگزار شد، بیان کرد: تنها نه ماه از حادثه تروریستی قبل می‌گذرد اما دشمن متوجه از بین نرفتن اعتقادات مردم شده است؛ دشمن جریانات اعتقادی مردم را هدف قرار داده و سعی بر جریحه‌دار کردن آن دارد.

وی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای حفاظت بیشتر این مکان اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی هیاتی را گرد هم آورد، تمام ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد، جلسات متعددی انجام شد و نیروهای امنیتی با نگاهی جدید حساسیت به خرج دادند و در حادثه دوم دشمن کاری را پیش نبرد.

حسینی بر اهمیت تقویت دین و اعتقادات مردم تاکید کرد:مبادا این حملات، جمعیت‌های محرمی، عزاداری‌ها و مراسمات دینی را کاهش دهد؛ زیرا در این صورت ما هدف دشمن را به واقعیت تبدیل کرده و از مکان‌های دینی و مساجدی که محل تقویت عقاید ما است دوری کنیم زیرا این اتفاقات امتحان الهی فرستاده شده برای سنجش ما است.

امام جمعه بهارستان دو ضمن اشاره به کودتای ۲۸مرداد گفت: کودتای ۲۸مرداد یادآور ظلم بی‌نهایت نظام شاهنشاهی پهلوی است که با آمریکای خبیث همکاری کردند و هدف آنها راه‌اندازی رود خون جوانان ایرانی بوده اما سپاه با وجود شهید شدن یک جمعیت کثیر، مانند کوهی استوار برای ثبات این انقلاب مقاومت کرد.

وی در خصوص تاریخ شروع تجمل‌گرایی تصریح کرد: مردم قبل از اسلام در یک درجه پایین‌تر از منزلت انسانی زندگی می‌کردند که نور دین، زندگی تیره آنان را روشنی بخشید؛ ایمان مسلمانان روزافزون بود تا اینکه غرب برای تزلزل دین، تجمل‌گرایی و فرهنگ غرب را در بین مسلمانان رواج داد.

حسینی در پایان سخنانش به تفاوت بین زیبایی و تجمل پرداخت و اذعان کرد: بشر همواره در پی زیبایی و جلا بخشیدن به زندگی خود بوده است اما میان این دو تفاوت‌های بسیاری وجود دارد؛ در اسلام به نظافت و زیبایی به دلیل ایجاد آرامش در زندگی سفارش شده است اما تجمل که ناشی از زیاده‌خواری و اسراف است افراد جامعه را به ورطه سقوط می‌کشاند.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار