رئیس کمیسیون بانوان و عضو شورای شهر مشهد:

بانوان در کسوت نقش‌آفرینان تمام‌ساحتی کشور، حق کسب جایگاه‌های موثر را دارند

مشهد(پانا) - رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر به نمایندگان نهادهای اساسی مشهدالرضا گفت بانوان در جایگاه نقش‌آفرین تمام‌ساحتی کشور دارای حق برای کسب جایگاه‌های مهم، مفید و اثرگذار در تمام نهادها، محور‌های تخصصی و در موضوعات بانوان و دختران هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بانوان در کسوت نقش‌آفرینان تمام‌ساحتی کشور، حق کسب جایگاه‌های موثر را دارند

دومین نشست هیئت اندیشه ورز کمیسیون بانوان و خانواده مشهد مقدس با حضور نمایندگانی از نهادها، سازمان‌ها، تشکل‌ها، خبرگزاری‌ها، حوزه علمیه و شورای شهر مشهد در زمینه امور بانوان، در کسوت نمایندگان امور بانوان محل خدمت خود و پیشتازان سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی با عنوان نماینده‌ دانش آموزان دختر مشهدی، در محل سالن جلسات شورای شهر مشهد مقدس و با تاکید بر اهداف امیدآفرین در حوزه بانوان و خانواده برگزار شد.

بانوان و دختران دغدغه‌مند مشهدی در این نشست با تمرکز بر مسائل روز حوزه بانوان، خانواده و دختران نوجوان و جوان به اظهار دغدغه‌ها، مشکلات، مطالبات و همچنین ارائه ایده‌ها، نظرات و راه‌حل‌های مستعد اجرا پرداختند.

نمایندگان بانوان و دختران مشهدی در حوزه‌های گوناگون و تخصصی فعالیت خود، به بیان نطق‌هایی نیز در این راستا پرداختند. بنا بر اعلام فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد رویداد‌های اساسی، نقش‌آفرین، موثر، نوآورانه و امیدآفرین برای بانوان و به خصوص دختران نوجوان، از پیش تعیین شده و با اهتمام به نظرات جدی و نو متخصصان خانم مشهدی در حوزه‌های تخصصی مربوط به آنان در حال آماده‌سازی و پی‌ریزی در جهت اجراست.

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر مشهد و عضو شورای شهر مشهد در این نشست ضمن اشاره و تاکید بر ملزوم بودن حضور بیش از پیش بانوان در فضاهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نقش آفرینی در حوزه‌های مربوط به بانوان، دختران و امور خانواده، بیان کرد: راه‌اندازی کمیسیون بانوان و خانواده در کشور دشواری بسیاری داشت، زیرا ما حس کردیم می‌توانستیم رقم زننده‌ اتفاقات خوب، آسان و حلال مشکلی باشیم که تا الان حتی رد پای آن در کشور برای ۵۰ درصد جامعه یعنی زنان به عنوان پایه‌های خانواده نبوده است. اما در حال حاضر با درک دغدغه بانوان در مجامع گوناگون صورت گرفته در کشور و در مباحثه با مسئولان عالی رتبه کشوری نتیجه‌ای حاصل شده است که برای بانوان امیدآفرین و عامل اتفاقات مبارک است. امید داریم با نقش آفرینی بانوان و به خصوص نکته‌ مورد تاکید ما در این زمینه، یعنی حضور عوامل نوجوان و جوان دختر برای به عمل نشاندن بذر پیشرفت، خلاقیت و نوآوری در زمینه بانوان، رفاه، معیشت، تفریح و آسایش به ثمر برسد.

نازنین زینب ایمانی، دانش آموز پیشتاز سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی با بیان دغدغه‌هایی از امور نوجوانان و عرصه دانش آموزی بر اجرای نکاتی در خصوص دختران تاکید کرد که از جمله‌ آنها ایجاد بستری مناسب و ایمن برای آزاداندیشی قشرهای گوناگون فکری دانش آموزان، ایجاد تفریحات مناسب، ایمن و متناسب با روحیه نوجوانی دختران و با اهتمام بر تفکرات و دغدغه‌های فکری نوجوانان دختر، اهمیت به مسائل تفریحی نوین‌تر در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد بستر شغلی برای دانش آموزان مستعد فعالیت‌های اقتصادی که دارای شرایط ایمن و مناسب برای جذب مشتری است؛ ایجاد فرصت‌ها و بسترهای مناسب در جهت فعالیت‌های مشترک دختران معلول و قشر عادی دانش آموزان دختر، استفاده از تشکل‌ها در جهت تحقق اهداف دانش آموزی در حوزه دختران، ایجاد کاروان زیارتی اربعین ویژه بانوان و دختران زیارت اولی یا کم توان در ایجاد شرایط سفر و دیگر موارد از این قبیل بود.

این نشست با استقبال نمایندگان مختلف ارگان‌ها از جمله: وزارت ارتباطات، امور بانوان زندان‌ها، حوزه علمیه استان خراسان‌رضوی، تنها خبرگزاری ورزشی بانوان کشور، فضای سیاسی و اجتماعی بانوان، مرکز تبلیغات قرآنی، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، اداره شهرسازی و... تصمیم بر این عمل انجامید که سیر این جلسات جهت ارائه پیشنهادات و آگاهی از اقدامات انجام شده به صورت فصلی برگزار شود.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار