استاندار زنجان:

با دریافت اطلاعات دقیق آماری اقدامات مداخله‌ای مناسب در کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرد

زنجان(پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به اطلاعات دقیق و صحیحی برای اقدام مداخله‌ای در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس داشته باشد، گفت: تمامی دستگاه‌های دخیل در این امر باید همکاری مناسب داشته باشند تا نتایج اثربخشی را در سطح جامعه شاهد باشیم.

کد مطلب: ۱۵۵۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
با دریافت اطلاعات دقیق آماری اقدامات مداخله‌ای مناسب در کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرد

سیدمحسن صادقی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش هفته گرامیداشت مقام معلم، از اجرای ساخت ۱۴هزار متر مربع فضای آموزشی در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: با این وجود طبق برآوردها، ۷۰ مدرسه ۱۲ کلاسه، و ۲۰ مدرسه ۶کلاسه مورد نیاز استان است.

وی نهضت مدرسه‌سازی و جهش جبرانی را نیاز روز استان در جبران کمبود مدارس عنوان کرد و ادامه داد: اگر ساخت مدرسه با روند بودجه دولتی و ساختار اداری پیش برود قطعا فرایند زمان‌بر خواهد بود، پس باید با توجه ویژه مسئولین و ورود بیش از پیش خیرین عزیز، در این حوزه اقدامات بزرگی انجام شود.

استاندار زنجان در ادامه به اجرای برنامه‌های خارج از کلیشه و تکراری سالیانه برای گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد و استفاده از نظرات فرهنگیان در اجرای این برنامه‌ها را مهم دانست و از مدیر کل آموزش و پرورش خواست در بسترهای مناسب در اختیار مجموعه آموزش و پرورش از نظرات و پیشنهادهای آن عزیزان استفاده شود.

استاندار زنجان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اجرای طرح نظام آراستگی در ادارات و مراکز دولتی استان اشاره کرد و افزود: از آموزش و پرورش استان درخواست می‌شود در احرای این طرح نیز حضور موثر داشته باشد.

صادقی در ادامه به موضوع اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح «نماد» که از دستورات اصلی جلسه بود پرداخت و اظهار داشت: در بحث نماد، به دلیل اهمیت این حوزه، نیازمند دقت و صحت آماری هستیم؛ در حالیکه در برخی گزارش‌های دستگاه‌های مختلف با فقر آماری یا مبالغه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در مورد صیانت از دانش‌آموزان، به دلیل اقدامات پایش و مداخله در آموزش و پرورش، نیازمند فرایند اساسی هستیم که اولا چه اقداماتی برای از بین بردن انگیزه ارتکاب آسیب اجتماعی توسط دانش‌آموز لازم است و ثانیا پس از آن برای جلوگیری از طریق از بین بردن ابزار و موقعیت ارتکاب بزه و آسیب‌ها چه فعالیتی باید انجام داد.

استاندار زنجان تاکید کرد: در یک دهه گذشته در این زمینه اقدامات مختلفی انجام شده بعضا نتیجه‌ای در پی نداشته است؛ از این‌رو مجموعه آموزش و چرورش باید این فعالیت‌ها را شناسایی کرده و از ادامه آن به جهت اسراف انرژی و زمان صرف‌نظر کند.

وی دست‌یابی به آمار دقیق، تعیین و تمرکز روی اولویت‌ها با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه پیشگیری و مشاوره در تحقق اهداف تربیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را امری ضروری برشمرد.

صادقی در انتها از تمامی دستگاه‌های دخیل در پیشبرد و اجرای مصوبات دستور جلسه، از شهرداری‌ها تا دادگستری و نیروی انتظامی و بهزیستی و ... خواست در حوزه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مداخله و همکاری لازم و کافی با آموزش و پرورش استان را داشته باشند.

وی همچنین از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان خواست تا برنامه‌ریزی لازم برای ارزیابی دستگاه‌هایی که در اجرای برنامه طرح ملی نماد مشارکت داشته‌اند، صورت پذیرد تا شاهد اثرگذاری و دریافت خروجی مناسب در سطح جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار