مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

تقویت مدارس دولتی و عادی در اولویت اهداف آموزش و پرورش کاشمر است

کاشمر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت تقویت مدارس دولتی و عادی در اولویت اهداف آموزش و پرورش کاشمر قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مدارس دولتی و عادی در اولویت اهداف آموزش و پرورش کاشمر است

سعید تاج محمدی با بیان اینکه بیش از یک سال است اولولیت مهم ما در آموزش و پرورش کاشمر تقویت مدارس دولتی و عادی است، اظهار کرد:«خیلی ها اینگونه برداشت کردند که قرار است مدارس خاص ضعیف شود در حالی که اینطور نیست. دانش آموزان مدارس خاص هم برای ما مهم هستند و مورد توجه است.»

وی افزود:«مدارس خاص یعنی مدارسی که محدوده خود را ثبت نام نمی کنند و برای ثبت نام یا آزمون و گزینش دارند و یا شهریه می گیرند. این مدارس در کاشمر و البته در کل کشور چند دسته اند: مدارس استعدادهای درخشان (تیزهوشان) که ما هم موافق خاص بودن آن هستیم و باید مورد توجه باشد. مدارس نمونه دولتی که متاسفانه در سال های اخیر ضعیف شده اند و بنای بر تقویت آن را داریم. به شخصه مدارس نمونه را واقعی تر از مدارس تیزهوشان می دانم. به نسبت تیزهوشان که عمدتاً خانواده های متوسط به بالا هستند، بافت معیشتی متنوع تری در مدارس نمونه ما مشغول تحصیلند که امسال توجه جدی تری به این مدارس خواهد شد.»

وی بیان کرد:«مدارس شاهد که صرفاً در ثبت نام، خاص هستند. بر اساس برخی امتیازات و شاخص ها ثبت نام می کنند و هزینه هایی را از خانواده ها دریافت کرده و در قبال آن برنامه های فوق برنامه ای هم دارند. مدارس فرهنگ که بنا بوده فقط فرزندان فرهنگیان را ثبت نام کند. با وجود مخالفت ها و مقاومت های زیاد، از روز اول اعلام کردم با این مدارس مخالفم و این مدارس بر خلاف قانون شکل گرفته اند و باید حذف شوند و حذف شدند. امسال دیگر هیچ مدرسه ای با عنوان فرهنگ ثبت نام خاص نخواهد داشت و مدارس غیردولتی که آزاد ثبت نام می کنند.»

وی تصریح کرد:«همه همت و تلاش ما در سال گذشته و سال آینده این بوده و خواهد بود که مدارس عادی دولتی تقویت شوند. خانواده ها باید بدون هیچ نگرانی در نزدیک ترین مدرسه محل سکونتشان ثبت نام کنند. مشکلات جدی ما در حوزه کمبود مدرسه و معلم و امکانات مانع حرکت رو به جلو نخواهد بود. در تخصیص مدیر و معلم و امکانات و توجهات، برای ما مدارس عادی دولتی و بلکه مدارس حاشیه شهر و محروم بدون شک در اولویت بوده و خواهند بود.»

سعید تاج محمدی گفت: «در سال تحصیلی آینده به شهروندان عزیزمان اطمینان خاطر می دهم که مدارس عادی دولتی ما به صورت ویژه تقویت خواهند شد.از طرفی همه باید به ما در این مسیر کمک کنند. از همه مهمتر خود خانواده ها هستند. به مدارس محل خودتان کمک کنید و از مدیران و معلمان مطالبه کنید تا بتوانیم به کمک هم گامی بزرگ در مسیر عدالت تربیتی برداریم و این مهم، قطعاً رقم خواهد خورد.»

وی بیان کرد:«یکی از گام های بزرگ در این مسیر، حضور فرزندان مسئولین و افراد شاخص در مدارس دولتی است. امسال تلاش خواهم کرد این امر هم جدی تر دنبال شود. مساجد، هیئات، اصناف، گروه های جهادی، نخبگان هر محله می توانند کمک های بزرگی به این امر مهم داشته باشند.»

وی در پایان افزود: «مدرسه اگر به جایگاه خودش برگردد بسیاری از مسائل تربیتی ما در شهر حل خواهد شد. همانطور که در سند تحول بنیادین از مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یاد شده است. با استعانت از خدای متعال و توسل به اولیای الهی و شهدای معلم و دانش آموز و با کمک مردم فهیم مان، عدالت و آرامش را به همه محله ها و مدارس شهر بر می‌گردانیم.»

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار