معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت توجه به مدارس عادی دولتی از منظر عدالت آموزشی و تربیتی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، توجه به ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس عادی دولتی و همچنین بهبود فرآیند‌های یادگیری را از جمله برنامه‌های وزارتخانه در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به مدارس عادی دولتی از منظر عدالت آموزشی و تربیتی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو در ارتباط با تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت مدارس دولتی در دیدار با معلمان گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بر لزوم توجه همه دستگاه‌‌ها نسبت به آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تأکید داشتند.

وی با اشاره به گلایه رهبری از عملکرد دستگاه‌های حمایت‌کننده از نظام تعلیم و تربیت افزود: توجه به مدارس دولتی از منظر عدالت آموزشی و تربیتی مورد تأکید مقام معظم رهبری بود البته اصلاح فرآیند و رویکردهای مدیریتی هم باید در مجموعه خود آموزش و پرورش مد نظر باشد.پ

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان در سراسر کشور و دورترین نقاط مشغول خدمت‌رسانی و مجاهدت هستند که هم باید از آن‌ها قدردانی شود و ضمن توجه به شان و منزلت ایشان، نسبت به ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت تلاش کرد.

کاظمی بیان داشت: گستردگی سیستم آموزش و پرورش باعث شده است که انجام کارها زمانبر باشد و در برخی موارد هم از تقاضای اجتماعی و حتی بحث‌های نظارتی در این حوزه غفلت می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، ثبات مدیریت در وزارت آموزش و پرورش را یک اصل ضروری دانست و افزود: ما معتقدیم که با تغییر مدیریت‌های کلان و میانی هم نباید رویکرد اصلی تغییر کند اما موضوع فرهنگ، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و برداشت‌‌ها نیز از محتوای متن سند تحول متفاوت است لذا افرادی که در جایگاه مدیران کلان قرار می‌گیرند ممکن است برداشت‌های متفاوتی از این سند داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه تغییرات مدیریتی منجر به تغییر روش‌‌ها و ایجاد مشکل در حوزه اجرا می‌شود، گفت: نظام تعلیم و تربیت، یک نظام دیربازده است و تغییرات مدیریتی پی‌درپی موجب عدم تحقق اهداف متعالی در نظام آموزشی می‌شود.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، توجه به ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس عادی دولتی و همچنین بهبود فرآیند‌های یادگیری را از جمله برنامه‌های وزارتخانه در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: معلمان با بهره‌گیری از روش‌های نوین، نقش کلیدی در تحقق این مهم دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار