وزیر آموزش و پرورش:

برای رسیدن به ایران قوی و مقتدر، مسیری جز آموزش و پرورش وجود ندارد

معلم به عنوان یک مفهوم و عنصر بنیادین در نظام تعلیم و تربیت باید گرامی داشته شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، معلم را نقطه عزیمت اصلاح نظام تعلیم و تربیت دانست و نسبت به تکریم و منزلت معلم تاکید کرد و گفت برای رسیدن به ایران قوی و مقتدر، مسیری جز آموزش و پرورش وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به  ایران قوی و مقتدر، مسیری جز آموزش و پرورش وجود ندارد

رضامراد صحرایی در آیین تجلیل از خبرنگاران، رسالت خبرنگاران را متمایز و متفاوت خواند و اظهار کرد: خبرنگاران اجازه نمی‌دهند حقیقت پنهان شود و خبرنگاری، رسالت و روشنگری و کار متمایز و متفاوتی است اگر این کار با نیت اصلاح و بهبود انجام شود قابل قیمت‌گذاری نیست. جسارت، شجاعت، ازخودگذشتگی در هر کسی دیده نمی‌شود اما این ویژگی‌ها در خبرنگاران دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های خبرنگاران، تکریم یک حقیقت یعنی دانایی است، گفت: دانایی هر وقت و در هر کجا توسعه پیدا کند، رشد آن جامعه، رشد بالایی خواهد بود. یک بُعد از سلامت جامعه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... ناشی از کار خبرنگاران است و رسالت آگاهی‌بخشی و دانایی‌افزایی، کار بسیار بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: اگر به ایران قوی و مقتدر در آینده نیاز داریم، مسیری جز آموزش و پرورش برای رسیدن به آن وجود ندارد و این یک حقیقت است. کشورهای دیگری که به مرزهای دانش رسیده و علم را به توسعه تبدیل کرده‌اند از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند.

صحرایی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم که آموزش و پرورش، مساله اول کشور شود. خبرنگاران اگر می‌خواهند نقش خود را برای آینده ایران ایفا کنند، آموزش و پرورش و مدرسه را به مساله اول کشور تبدیل کنند. چرا که هر چیزی مساله اول شود، انرژی تمام دستگاه‌ها و نهادها برای آن متمرکز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش، معلم را نقطه عزیمت اصلاح نظام تعلیم و تربیت دانست و نسبت به تکریم شان و منزلت معلم تاکید کرد و گفت: اگر بهترین محتوای درسی هم داشته باشیم اما معلم، خوب نباشد هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. اگر همه ارکان تعلیم و تربیت دور هم قرار گیرند، وسط آن معلم است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آنچه کودک و نوجوان از معلم یاد می‌گیرد از رفتار، حرکات و منش معلم است نه کتاب درسی؛ لذا معلم را به عنوان یک مفهوم و عنصر بنیادین در نظام تعلیم و تربیت باید گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه معلمان یکی از مراجع معرفتی در جامعه هستند، گفت: رسانه‌ها نگذارند مرجع معرفتی جامعه عوض شود چرا که جریانی که در جهان راه افتاده است که مراجع‌ را عوض می‌کنند. اگر به کودکان و نوجوانان، مرجع و الگوی خوب ندهیم، خودش به الگویی می‌رسد که ما هرچه تلاش کنیم موفق نمی‌شویم تا الگوی درست را تبیین کنیم.

صحرایی تاکید کرد: معلم، مرجع بچه‌ها است و به همین دلیل معلم را باید عزیز بداریم و «مدرسه، کانون تربیت» به عنوان یک اصل باشد.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موضوع کودک باید مرجع بلامنازع باشد و کانون این مرجعیت را به عنوان چشم‌انداز برای خود باید حفظ کند. ضمن اینکه انتظار دیگر از کانون، جریان‌سازی در مقوله‌هایی است که در حوزه تربیت اهمیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار