مدیر کل قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش :

کارکرد اجتماعی مهارت قرآن آموزان در مسابقات قرآن ،عترت و نماز سنجیده می‌شود

مشهد (پانا)-مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از اهدافی که امسال در مسابقات قرآن دنبال شد ،بحث کار کرد اجتماعی مهارت قرآن آموزان بود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
کارکرد اجتماعی مهارت قرآن آموزان در مسابقات قرآن ،عترت و نماز  سنجیده می‌شود

میکائیل باقری در افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان کشور در مشهد در گفت و گو با پانا گفت سال گذشته با حضور کارشناسان، برای اثر گذاری بیشتر و جذب حداکثری ،تغییراتی در شیوه اجرا و رشته های مسابقات قرآن عترت و نماز داده شد. به عنوان مثال ،برخی از رشته ها مثل مداحی و صحیفه سجادیه بصورت گروهی برگزار شد.

همچنین محتوای بعضی از رشته ها را در کتاب های درسی قرار دادیم. در واقع برای برخی از دروس، محتوای مکمل در نظر گرفتیم که این محتوای مکمل و کتاب درسی ،محتوای مسابقه شد.

باقری افزود با این روش تلاش کردیم که مشارکت بیشتر معلمین را جذب کنیم و همچنین از ظرفیت کتاب های درسی بیشتر استفاده کنیم. برخی از رشته ها هم ،مثل رشته گفتمان مهدوی برای اولین بار ایجاد شد.چون احساس کردیم که ما در خصوص امام زمان مسئولیت و رسالت مضاعفی داریم.

باقری ادامه داد،یکی از انتقاداتی که امسال بررسی شد ،عدم وجود رشته مداحی و دعا خوانی دختران بود،که باتوجه به نیاز و اهمیت موضوع بین بانوان، الحمدالله ایجاد شد.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود،یکی از اهداف برگزاری مسابقات،تربیت قرآنی دانش آموزان است تا با آموزه های نماز و سیره اهل بیت بیشتر آشنا شوند و بصورت کاربردی از این آموزه ها در زندگی خود و اجتماع استفاده کنند. یکی از اهدافی که امسال برسی شد ،کار کرد اجتماعی بود،یعنی به عنوان مثال، اگر فردی موذن شد در شهر خود هر کجا که وقت اذان شد،اذان بگوید .چه در کوچه ،مترو یا مدرسه و خیابان،این کارد کرد اجتماعی امسال بصورت آزمایشی در برخی رشته‌ها انجام شد و از دانش اموزان خواسته شد تا از کارکرد اجتماعی مهارت خود فیلم تهیه کنند.فیلم کارکرد های اجتماعی هم در مسابقات حائز امتیاز بود.

باقری ادامه داد در کشور ۸۰۰ دارالقرآن داریم که دانش آموزان علاقمند می توانند از کلاس های انها استفاده کنند. استانها هم برای دانش آموزانی که در مسابقات شرکت می کنند،کلاس های آمادگی مسابقات با حضور اساتید برگزار می کنند.

باقری افزود ما از دانش آموزان می خواهیم که همانگونه که به حضور در مراسم ائمه اطهار ارادت دارند،به همین مقدار هم تلاش کنند که از آموزهای دینی که فرا می گیرند، در زندگی خود استفاده کنند.

خبرنگارپانا، سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار