مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان:

دانش بدون مهارت، فاقد ارزش است

مشهد (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت مدارسی با سبک‌ها و گونه‌های مختلف تاسیس و راه‌اندازی شد که دانش‌آموزان را در مسیر آموزش با هدف ارتقا دانش تربیت کردند، در حالی که دانش بدون مهارت فاقد ارزش است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش بدون مهارت، فاقد ارزش است

نشست نخبگان جهاد تبیین و حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی- ایرانی با حضور رابعه امامی رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان، شهره صادقی مشاور معاون وزیر، سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، آذر رشیدی، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و ریحانه ایزدی، مشاور مدیرکل استان در امور بانوان برگزار شد.

رابعه امامی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان در این نشست گفت: امید، انگیزه و ایمان باید در آموزش و پرورش جاری باشد. هدف ما در سند تحول بنیادین، تربیت انسان چندساحتی است. مدارسی با سبک‌ها و گونه‌های مختلف تاسیس و راه اندازی شد که دانش آموزان را در مسیر آموزش با هدف ارتقا دانش، تربیت کردند‌، اما دانش، بدون مهارت فاقد ارزش است.

وی بیان کرد: ما نیازمند فضای متناسب برای رشد و بالندگی دختران هستیم. زن، صفات جمیل الهی را دارد. فراهم کردن مسیر درست، یکی از زیرساخت های مهم است.

امامی با اشاره به ساحت تربیتی، اعتقادی و اخلاقی افزود: ما باید به هویت دختران توجه داشته باشیم. خودشناسی، خداشناسی، دیگرشناسی و عفاف از موضوعاتی است که دختران باید به آن توجه داشته باشند. متاسفانه درس دینی تنها جهت تست زدن و ورود به دانشگاه تدریس شده است.

وی گفت: ما باید به زیست بوم توجه کنیم. در سراسر کشور هنرهای بسیار زیبایی داریم. با توجه به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، کارآفرینی را برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در نظر گرفته‌ایم.‌

امامی بیان کرد: ما می‌توانیم از تجارب علمی فناوری جهان استفاده کنیم؛ اما باید بومی سازی را در نظر داشته باشیم. ما در آموزش و پرورش نیازمندیم آینده پژوهشی را بررسی کنیم.

وی اظهار کرد: ما به بانوان معلم، پزشک، مهندس و دیگر مشاغل نیازمندیم و باید از حضور آنها در عرصه‌های مختلف حمایت کنیم.

امامی با اشاره به کتاب های درسی افزود: تاکید زیادی بر کتاب تفکر و سبک زندگی اسلامی دارم. نیاز است کتاب مدیریت خانواده در پایه دهم تدریس شود؛ چرا که کامل بودن مهارت دختران مورد تاکید است.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار