مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات قرآن، عترت و نماز فرآیندی تربیتی با اهداف تربیتی است

مشهد (پانا) - مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت مسابقات قرآن، عترت و نماز فرآیندی تربیتی با اهداف تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن، عترت و نماز فرآیندی تربیتی با اهداف تربیتی است

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در بخش آوایی پسران در رشته قرائت قرآن، اذان، مداحی و حفظ قرآن کریم در مشهد برگزار شد.

باقری گفت: این دوره از مسابقات که به صورت فرآیندی برگزار می شود از آغاز سال تحصیلی شروع شده و حدود پنج میلیون دانش آموز در مرحله آموزشگاهی در رشته های آوایی شرکت کرده اند، سپس نفرات برتر آموزشگاه به منطقه و بعد از آن استان و کشور راه پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار شده که در مرحله مقدماتی دانش آموزان آثار خود را به دبیرخانه مستقر در استان خراسان رضوی ارسال کردند و پس از داوری حدود ۵۰۰نفر از دانش آموزان دختر و پسر در بخش آوایی به مرحله فینال راه پیدا کردند که با حضور حدود ۵۰ نفر از سرترین داوران ملی و بین المللی در حال داوری است و در نهایت نفرات برتر به عنوان برگزیدگان دانش آموزان سراسر کشور معرفی و تجلیل می شوند.

وی افزود: این مسابقات برخلاف سایر مسابقات یک فرآیند تربیتی است و با اهداف تربیتی طراحی و اجرا می شود این فرآیند قطعا لوازم و کنش گری هایی دارد.

باقری بیان کرد: این بستر و این فرآیند حضور دانش آموزان در مشهد مقدس و در جوار امام مهربانی ها اتفاق می افتد هریک از این بچه ها جایزه خود را در کنار حرم امام رضا بودن می داند، قطعا انگیزه حضور در این فضای معنوی و ارزشمند یکی از بال ها و نیازهای حوزه تربیتی است.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار