توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

راه‌اندازی نهضت ملی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان

مشهد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی نهضت ملی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی نهضت ملی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی معاونین پرورشی و فرهنگ استان‌های کشور در مشهد با اشاره به برگزاری اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گفت قرآن و هرگونه ارتباط دانش‌آموزان با قرآن مهم است اما انس با قرآن و مفاهیم آن مهم‌تر است؛ باید از مفهوم قرآن بهره ببریم.

اصغر باقرزاده با اشاره به وظایف و مسئولیت های معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها گفت: ما در راستای بازگشایی مدارس مسئولیت مستقیم نداریم اما بازگشایی مدارس به طور غیرمستقیم به معاونت پرورشی و فرهنگی مرتبط است به عنوان مثال در بحث سازماندهی؛ سرویس و فرم مدارس و هدایت تحصیلی و ... به ما مربوط می شود. بنابراین باید برنامه و طراحی‌هایی برای آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت نکاتی را برای شروع مدارس و طراحی برنامه‌های پرورشی بیان کرد و گفت: بخشنامه‌ها باید طوری باشد که موازی کاری نکنیم.

وی یادآور شد: در طراحی برنامه‌ها هویت‌های مختلف بچه‌ها باید در نظر گرفته شود مانند تشکل‌های دانش آموزی؛ هر دانش آموز فقط عضو یک تشکل شود و در آن نقش آفرینی داشته باشد تا موازی کاری و تکرار کاری اتفاق نیفتد.

باقرزاده گفت: وزیر محترم در یکی از جلسات خود تایید کرده‌اند همه برنامه های پرورشی فقط باید از طریق معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌ریزی شود تا تداخلی در این بین اتفاق نیفتد.

وی همچنین از واریز سرانه اردوی مدارس برای ۱۱ استان خبر داد و گفت: اردوهای مختلف برای دانش آموزان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان در این اردوها زندگی را آموزش می بینند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: نهضت ملی غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان طرح جدید معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است و در حال رفع موانع و آماده کردن آن برای ابلاغ هستیم.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار