کارشناس مذهبی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه:

هدف همایش احلی من العسل، تربیت نوجوانانی با فرهنگ اصیل اسلامی است

فیروزکوه ( پانا)_ کارشناس مذهبی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه به مناسبت برگزاری سوگواری احلی‌من‌العسل گفت جریان احلی‌من‌العسل، تربیت نوجوانانی با فرهنگ اصیل اسلامی است که جوامع بشری را به سمت بهتر و الهی شدن سوق می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف همایش احلی من العسل، تربیت نوجوانانی با فرهنگ اصیل اسلامی است

کمیل اسفندیار، کارشناس مذهبی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه پیام اصلی عاشورا زیر بار ظلم و ستم نرفتن است و این ملت زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت، گفت: هدف از برگزاری سوگواره «احلی‌من‌العسل» آشنایی بیش‌ازپیش دانش‌آموزان با مکتب و قیام عاشورا و منش و کردار حضرت قاسم (ع) است چرا که وقایع کربلا، نکته‌ای است که دانش‌آموزان باید با آن آشنا شده و الگو گیرند.

وی با توجه به اهمیت جریان احلی‌من‌العسل بیان کرد: گاهی اوقات یک حرکت و یک جریان فقط به دنبال یک هدف نیست؛ بلکه اهداف متعددی را دنبال می‌کند و نگاه این جریان بسیار باز و گسترده است و احلی‌من‌العسل در واقع صدای لبیک یک نوجوان به فراخوان و دعوت امام زمان (عج) است که این مسأله ،بسیار مهم و حائز اهمیت است به این دلیل که این نوجوان باید به بلوغ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و اعتقادی رسیده‌باشد تا اینگونه در بزنگاه‌های تاریخی، سیاسی و اعتقادی بتواند سربلند بیرون بیاید. بنابراین جریان احلی‌من‌العسل و تفکر و نگرش احلی‌من‌العسل،‌ این اهداف را دنبال می‌کند.

این کارشناس مذهبی در تکمیل سخنانش افزود: تربیت یک نوجوان با نگرش درست اعتقادی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی، هدف این برنامه و جریان است به این صورت که در زمانی که جوان و نوجوان مسلمان ایرانی از طرف اینترنت، رسانه، شبکه‌های معاند، شبکه‌های اجتماعی و ... که در محاصره‌ی فرهنگی و اعتقادی قرار دارند و همچنین تمام جبهه کفر و استکبار متحدشدند برای انحراف اعتقاد و نگاه نوجوان مسلمان و ایرانی ، آن وقت حرکت و نگاه احلی‌من‌العسل و اهمیت آن بهتر نمود پیدا می‌کند و تقویت نگاه ایرانی و اسلامی و روحیه ولایت‌مداری از همین جریان و پویش احلی‌من‌العسل منتج خواهد شد.

اسفندیار اظهار کرد: حرکت عاشورا زمینه‌ساز و بستر ارزشمند و مهمی برای تمام عدالت‌خواهان و حق‌جویان در هر سن و با هر روحیه و اعتقادی در تمام ادوار است؛ اگر نگاه‌ها شعائر و حرکت عاشورا و حضرت ثارالله در یک جامعه جاری و ساری گردد ،این جامعه ،قطعا یک مدینه فاضله خواهد شد .

وی در ادامه گفت: احلی‌من‌العسل، ما رایت‌الاجمیلا، هیهات‌من‌الذله زمینه‌ساز و نگاه‌های انسان‌ساز برای همه تاریخ بشریت خواهد بود و حرکت احلی‌من‌العسل ، به دنبال تربیت نوجوانانی با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی مکتبی و مذهبی و فرهنگی است تا انشاءالله جوامع بشری به سمت بهتر شدن و الهی شدن سوق پیدا کنند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از نیازهای انسان توجه به مباحث معنوی است، خاطرنشان کرد: با توجه‌ به اهمیت ایام محرم، امام راحل فرمودند: «این قیام پیروزی خون بر شمشیر است»، بنابراین نشان‌دهنده آن است که حرکت انسانی می‌تواند بر تمام قدرت‌های عالم مسلط باشد و در جمهوری اسلامی با تاسی از قیام امام حسین (ع)، همه دانش‌آموزان و فرهنگیان از این مسیر جدا نیستند و همین راه را ادامه خواهند داد.‌وفقکم‌الله‌فی‌خدمةالاسلام‌والوطن.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار