مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

تعداد هنرستان‌ها باید افزایش یابد

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت استعدادیابی دانش‌آموزان در تامین آینده شغلی آنها، افزایش ظرفیت هنرستان‌ها را لازمه اصلی افزایش تعداد هنرجوها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تعداد هنرستان‌ها باید افزایش یابد

حجت اسلام والمسلمین پوررادی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه آموزش های هنرستان ها که در محل سالن جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد، گفت: انسان ها در جامعه با توجه به ارزش ها شناخته می شوند و در راستای همان ارزش ها حرکت می کنند. تعدادی از دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش استعداد دارند و باید در مسیر این رشته ها حرکت کنند تا بتوانند در آینده موفق شوند. ولی بدلیل فشار های حاصل از سوی خانواده و جامعه به سمت رشته تجربی یا ریاضی می روند.

وی افزود: متاسفانه در خانواده های ما ذهنیتی اشتباه ایجاد شده است که هر کس علاقه ای به تحصیل ندارد، رشته های فنی و حر فه ای و کار ودانش را انتخاب می کند و در آینده صاحب شغل مناسبی نخواهد بود. در حالی که ممکن است فردی با تحصیل در رشته نظری نیز نتواند در آینده به شغل دلخواه خود دست یابد ولی دانش آموزان فنی وحرفه ای از دوران دبیرستان داری شغل هستند. یقینا باید رشته فنی و حرفه ای را بیشتر نمایان کرده و بشناسانیم و همچنین تبلیغ کنیم تا دانش آموزان علاقه‌مند بتوانند با آسودگی خیال در مسیر این رشته قدم بگذارند.

مدیر کل آموزش و پرورش اذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای مهارت افزایی باید بیشتر تلاش کنیم تا دانش آموزان به طور مساوی در میان رشته های نظری و رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش تقسیم شوند و اگر مدیران مدارس در هنگام ثبت نام کوتاهی کنند حق الناس محسوب می شود. ما

وی تاکید کرد: بعنوان متولیان امر تعلیم و تربیت باید بستری را فراهم کنیم تا دیدگاه منفی نسبت به رشته فنی و حرفه ای و کار ودانش از بین برود تا دانش آموزان با علاقه نسبت به این رشته سوق پیدا کنند.
پوورادی افزود: دانش آموزان محصل در رشته های فنی و حرفه ای و کار ودانش باید بصورت عملی آموزش ببیند و از همان دوران دانش آموزی وارد بازار کار شوند تا بتوانند هرجه بهتر با کم و کیف این رشته آشنا شوند. صنعتگران و هنرمندان با تجربه در حوزه فنی و حرفه ای می توانند از طریق آشنایی با دانش آموزان و جذب آنها به شغل، استعداد آنها را کشف کنند تا دانش آموزان نیز با علاقه تحصیل کرده و وارد بازار کار شوند. دانش آموزانی که بدون علاقه وارد رشته های نظری می شوند آینده شان در خطر است و ما در قبال این موضوع مسئول هستیم و باید پس از کشف استعداد دانش آموزان بر روی تحصیل و آینده آنها سرمایه گذاری کنیم. از طرفی لازم است تعداد هنرستان ها را افزایش دهیم تا به طبع آن، تعداد هنرجو ها نیز افزایش یابد.

دانش آموز خبرنگار پانا: اسرا بابائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار