ساخت تابلو برق ستاره مثلث الکترونیک برای اولین بار در کشور

مراغه (پانا) - هنرآموز هنرستان شهید شکاری مراغه‌ با طراحی و ساخت تابلو برق ستاره مثلث تمام الکترونیک، خلاقیت و نوآوری جوانان این مرز و بوم را به منصه ظهور رساند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ساخت  تابلو برق ستاره مثلث الکترونیک برای اولین بار در کشور

«حامد واحدپور» طراح و سازنده این تابلو برق در گفت و گو با خبرنگار پانا ضمن اشاره به اینکه این تابلو می‌تواند جایگزین کنتاکتورهای سنتی شود، بیان کرد: این تابلو که مشابه داخلی آن در بازار وجود ندارد، الکتروموتور را به صورت اتوماتیک راه‌اندازی می‌کند و بهبود عملکرد را به ارمغان می‌آورد.

به گفته وی این تابلو برق الکترونیک، تمام سیستم‌های حفاظتی و امنیتی لازم برای جلوگیری از صدمه رسیدن به الکتروموتورها از جمله کنترل جریان، کنترل فاز، دما و غیره را داراست.

این هنرآموز نوآور اضافه کرد: این تابلو علاوه بر نصب آسان، مزیت‌های دیگری چون حجم کم، قیمت پایین، مقاومت زیاد در برابر گرد و غبار و محیط‌های آلوده، طول عمر بالا و صدای کمتر در مقایسه با تابلوهای سنتی دارد و در معادن و بسیاری دیگر از صنایع می‌تواند به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: گرد و خاک و هوای آلوده به هیچ وجه تاثیری بر کارکرد این تابلو برق الکترونیک ندارد و برعکس کنتاکتورها که خیلی سریع پلاتین می‌چسبانند، فاقد پلاتین و جرقه است.

«واحدپور» به جنبه‌های آموزشی ساخت این تابلو برق تمام الکترونیک نیز اشاره و بیان کرد: دانش‌آموزان هنرستان شهید شکاری مراغه در مراحل طراحی و ساخت این تابلو برق با تجهیزات الکترونیک قدرت آشنا شدند و زمینه خلاقیت و نوآوری نیز برای آنان فراهم شد.

شایان ذکر است هنرستان شهید شکاری مراغه در دو شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای دارای ۱۸۰ هنرجو در رشته‌های الکترونیک و برق ساختمان است و از ۶ کارگاه‌ها شامل سیم‌پیچی، «PLC»، مدار فرمان، مقدماتی، هوشمندسازی و برق ساختمان برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار