مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبر داد:

ساخت و تحویل ۹۴ پروژه در قالب ۳۷۸ کلاس درس در سال ۱۴۰۱

توجه ویژه به تجهیزات هنرستانی در راستای ایجاد هنرستان های توانمند

تبریز (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به تامین تجهیزات مدارس، از ساخت و تحویل ۹۴ پروژه در قالب ۳۷۸ کلاس درس در سال ۱۴۰۱ و توجه ویژه به تجهیزات هنرستانی در راستای ایجاد هنرستان های توانمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ساخت و تحویل ۹۴ پروژه در قالب ۳۷۸ کلاس درس در سال ۱۴۰۱

فرهاد فرهودی در نشست مطبوعاتی و رسانه ای خود با اصحاب رسانه گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ انقلابی در توزیع تجهیزات فضاهای آموزشی ایجاد کرده است که ۹۷ میلیارد تومان در سال جاری برای تمامی مدارس تجهیزات ارسال شده است که نسبت به سال قبل ۱۸۱ درصد رشد کرده است و لذا از منابع مالی دولت نیز ۳۳ درصد مربوط به تجهیزات هنرستانی است که ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است زیرا اگر هنرستان توانمند داشته باشیم در آینده نیز دانش آموزانی با مهارت های فنی خواهیم داشت که در بحث اشتغال کمک بسیاری را به ما خواهند کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در راستای اهداف عملکرد انقلابی و جهادی ۹۴ پروژه در قالب ۳۷۸ کلاس درس افتتاح شده است به این معنی که هر روز یک کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است که برای تحویل این پروژه ها ۴۱۰ میلیارد هزینه شده که از این رقم ۱۲۰ میلیارد توسط خیرین مدرسه ساز تامین شده است.

فرهودی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در بحث تعمیرات مدارس با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل اقدام به تعمیرات مدارس کرده ایم که علاوه بر تعمیرات معمولی ۲۴۰ هزار مترمربع آسفالت برای محوطه مدارس توسط دولت از طریق قیر رایگان تامین و اجرا شده است و لذا ۲۰۰ هزار متر مربع نیز ایزوگام برای تعمیر پشت بام مدارس از طریق قیر رایگان توسط دولت تامین و اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ دو جشنواره برای خیرین در دو شهر تهران و تبریز در نظر گرفته شد که خیرین بزرگ تبریز یک افتخار بزرگ را ساختند به طوری که در این شرایط اقتصادی، ۶۵۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در سال های آینده تعهد داده اند و لذا در این راستا دولت نیز گام های موازی و مثبتی برداشته است به طوری که در لایحه بودجه ۱۴۰۲، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام خیرین در نظر گرفته شده که هنوز تصویب نشده است اما در صورت تصویب به این پروژه های مشارکتی تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: ۲۶۵ پروژه در قالب ۱ هزار ۲۲۹ کلاس درس نیز در دست اجرا است که برای تکمیل این پروژه ها ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که امیدواریم بتوانیم با تامین منابع مالی هرچه سریع تر این پروژه های نیمه تمام را تمام بکنیم.

فرهودی خاطرنشان کرد: در دی ماه و اسفند ماه سال جاری دو تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد بسته ایم که با مشارکت ۳۰ درصد منطقه آزاد و مشارکت ۷۰ درصد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مدارس منطقه آزاد شهرستان جلفا را مورد بازسازی قرار خواهیم داد و لذا در منطقه آزاد شهرستان خدا آفرین نیز ۵۰ درصد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و ۵۰ درصد منطقه آزاد مشارکت کرده است که در تلاش هستیم مدارس این منطقه را هم مورد بازسازی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس مخصوصا در تبریز به ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم در طول ۴ سال آینده قسمت عمده این مشکلات را در دولت سیزدهم حل کنیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به مدارس سبز در تبریز گفت: دو مورد از این مدارس در تبریز و یک مورد در شهرستان میانه است که این مدارس، مدارسی پایدار از نظر تامین و مصرف انرژی با رویکرد مدیریت سبز ساخته می‌شوند که در سال جاری ما تلاش کرده ایم ۶۰ درصد آیتم‌های رویکرد سبز و مدارس پایدار را در مدارس رعایت کنیم و لذا در تلاش هستیم که در سال آینده این درصد را به ۷۵ درصد نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در بحث مناطق محروم ۷۰ درصد پروژه ها افتتاح شده است که ۴۵ میلیارد تومان به مناطق محروم اختصاص داده شده که از رقم ۵ میلیارد تومان برای ساخت مدارس استثنائی اختصاص پیدا کرده است و لذا در سال ۱۴۰۱ مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ نفر، در سال ۱۴۰۲ برچیدن مدارس سنگی بالای ۱۰ نفر و در سال ۱۴۰۳ مدارس کانکسی ضمیمه بالای ۱۰ نفر را برچیده خواهیم کرد.

فرهودی اظهار داشت: خوابگاه‌های شبانه روزی نیاز به توجه ویژه دارند و لذا در این خصوص سیاست و محور ما در سال ۱۴۰۲ ساماندهی به خوابگاه‌ها از نظر تجهیزات و محوطه سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اذعان کرد: در تابستان سال ۱۴۰۲ در قالب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در تلاش هستیم یک نهضت بزرگ تعمیراتی به راه بیندازیم که باید تعمیرات مدارس نسبت به سال گذشته حتما حداقل از نظر کمی ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

فرهودی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با همکاری مردم و خیرین بزرگ تبریز بتوانیم گام های موثری در راستا ساخت مدارس برای تحصیل راحت دانش آموزان برداریم تا در آینده شاهد رویداد های بزرگ و عالی باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار