مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

درخت مظهر حیات انسان است

تبریز (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فضای سبز، درخت را مظهر زیبایی و حیات انسان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
درخت مظهر حیات انسان است

خلیل عبدالهی در مراسم گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اهمیت درختکاری در کشور گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات انسان است و یکی از نعمت های خدادادی است که بخش مهمی از نیاز انسان را تامین می‌کند.

وی اذعان کرد: در آموزه های دینی به امر درختکاری بسیار تاکید شده و‌ در این راستا مقام معظم رهبری همه ساله ضمن غرس درخت همگان را به انجام این کار نیکو‌ ترغیب می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روز درختکاری در بیش از ۳۳ کشور جهان گرامی داشته می‌شود، افزود: امید است با انجام این طرح ها و برنامه های مختلف در خصوص بحث درختکاری بتوانیم فرهنگ درختکاری را در بین دانش آموزان گسترش دهیم.

در ادامه مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل حسین زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز افزود: تربیت یک انسان سالم، موحد و ... یکی از وظایف اصلی ماست و بحث درختکاری نیز یکی از حلال ترین و پاک ترین امور بر روی زمین است.

وی ادامه داد: در دین اسلام بحث درخت، درختکاری و کشاورزی از کارهای پسندیده است و در این خصوص بزرگان دین نیز همیشه بر انجام این کار توصیه کرده اند.

همچنین در ادامه سیامک آسیایی، مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در سطح شهر ۴۰ هزار اصله که ۱۷ اصله آن در حیاط مدارس و منازل است.

وی اظهار کرد: درخت منظر شهر و تولید اکسیژن است که از مهم‌ترین نعمت های خداوند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار