مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد:

تحقق شعار ما می‌توانیم به وسیله آثار و اختراعات جشنواره خوارزمی

اراک (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد آثار و اختراعات راه یافته به مرحله استانی جشنواره خوارزمی، نمایانگر تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار ما می‌توانیم به وسیله آثار و اختراعات جشنواره خوارزمی

احمدرضا نوازنی در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با محوریت طرح داناب، ضمن خیر مقدم به مدعوین، از عوامل اجرایی جشنواره تشکر کرد و گفت: راهیابی شما دانش‌آموزان ساعی را به مرحله استانی، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم، آثار و اختراعات راه یافته به مرحله استانی خود نمایانگر تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده اظهار کرد: همواره ایرانیان در عرصه علم و دانش از صدر اسلام تاکنون پیشتاز بودند و خدمات متقابل ایرانیان به اسلام بی‌بدیل بوده که استان مرکزی هم از این قاعده مستثنی نبوده و مشاهیر زیادی را به جهانیان معرفی کرده از جمله امام خمینی (ره) آن بزرگ مرد تاریخ که همه ما به ایشان مدیون هستیم.

نوازنی ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی برای انسان علم و دانش است، علم و دانش تنها دارایی است که می‌تواند روح سیری ناپذیر انسان را اقناع کند پس قدر خود را بدانید و به پیشتازی در این عرصه ادامه دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اهمیت آب را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و صرفه جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: از شما دانش‌آموزان عزیز درخواست می‌کنم در خانه و مدرسه در مصرف آب صرفه جویی کنید و این موضوع را به خانواده و دوستان و... یادآور شوید.

در ادامه آمره‌ای، مدیر آب منطقه ای ضمن تشکر از دانش‌آموزان شرکت کننده افزود: اختراعات راه یافته به جشنواره به خوبی نشان می‌دهد شما دانش‌آموزان به اهمیت و جایگاه آب واقف هستید اما نباید فراموش کرد که امروزه ما در حال پشت سر گذاشتن دوران خشکسالی هستیم و میانگین بارش باران در استان مرکزی از ابتدای سال تا امروز از متوسط بارندگی کشور کم‌تر بوده است.

آمره‌ای بیان کرد: کمبود آب موضوعی چند وجهی است که خود سبب بروز مسائل مختلف در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی می‌شود، فراموش نکنیم صرفه‌جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است شما دانش‌آموزان می‌توانید در این موضوع نقش بسزایی داشته باشید.

آمره‌ای تصریح کرد:آب مجازی، مقدار آبی است که برای تولید یک محصول مورد استفاده قرار می گیرد به طور مثال برای تولید یک پرتقال ۵۰ لیتر آب مصرف می‌شود که برای هندوانه این عدد به ۳۰۰ لیتر می‌رسد پس بسیار مراقب باشیم که صرفه جویی در مصرف آب فقط منحصر به خود آب نمی‌شود بلکه اگر در مصرف محصولاتی که در تولید آن‌ها از آب استفاده می‌شود، اسراف کنیم به طور غیر مستقیم آب را اسراف کرده‌ایم.

سید احمد ابوالحسنی، دبیر اجرایی جشنواره خوارزمی در استان مرکزی با اشاره به مشارکت ۶۰۷۵۹ دانش‌آموز در مرحله مدرسه‌ای، افزود: این جشنواره در ۲۰ محور و زیر محور شامل زبان و ادبیات فارسی زبان انگلیسی تحقیق و پژوهش دست سازه، آزمایشگاه علوم، قرآن و معارف، مناظره علمی، بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی بازی‌های مهارتی و توسعه فردی و فرهنگ و هنر برگزار شد و ۵۶۰ نفر از این دانش‌آموزان به مرحله استانی راه پیدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار