همه چیز درباره «ترمیم نمره» و «ایجاد سابقه تحصیلی» و کاربرد آنها

تهران (پانا) - در پی سوالات متعدد والدین و دانش آموزان در خصوص موضوع ترمیم نمره، کاربرد و تاثیر آن در سرنوشت و آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان، آموزش و پرورش پایتخت مشروحی از ابعاد مختلف این فرآیند ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
همه چیز درباره «ترمیم نمره» و «ایجاد سابقه تحصیلی» و کاربرد آنها

کسب نمرات خوب در امتحانات نهایی سال جاری، به عنوان سوابق تحصیلی، ۴۰درصد از نمره کنکور سراسری محسوب می‌شود، لذا دانش آموزان جهت ترمیم نمرات نهایی و شرکت در رشته‌های غیرمتناظر در کنکور سراسری، بایستی در ایجاد سابقه تحصیلی شرکت و امتحان دهند. در این راستا دانش آموزانی که مایل به ترمیم نهایی هستند، در این آزمون‌ها شرکت کردند.

به همین منظور و در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان و والدین نسبت به چگونگی فرآیند ترمیم نمره، علاوه بر بخشنامه‌های ارسال شده به مناطق و مدارس؛ آموزش و پرورش منطقه ٣ شهر تهران نیز مشروح فرآیند ترمیم نمره و ایجاد سابقه توسط رئیس مرکز را در قالب محتوای ویدئویی تهیه و در فضای مجازی از طریق کانال هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران و سایر بسترهای ارتباطی مورد تایید این اداره کل منتشر کرد تا متقاضیان این آزمون‌ها، با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنند چراکه خدمات دهی مطلوب و تضمین آینده تحصیلی دانش آموزان از اهداف اصلی این اقدام است.

در اطمینان بخشی به متقاضیان نسبت به موضوع ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی، این نکته حائز اهمیت است که برای آموزش و پرورش پایتخت، ملاک اصلی کارت ورود به جلسه و دروس مندرج در آن است و فرآیند ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس نمون برگ ثبت نام و انتخاب دروس برای ایجاد سابقه که توسط دانش آموز تکمیل و پس از امضاء به مسئولین مدرسه تحویل داده می شود تا نسبت به انجام ثبت نام سامانه‌ای و صدور کارت ورود به جلسه اقدامات لازم به عمل آید است. تمام این فرآیند منطبق بر دستورالعمل اجرایی ایجاد سابقه و ترمیم نمره دروس نهایی دوره دوم متوسطه و از اختیارات دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای است که در بند ۱۳ دستورالعمل اجرایی ایجاد سابقه و ترمیم نمره لحاظ شده است.

کارت‌های ورود به جلسات آزمون ترمیم نمره در تمام رشته‌ها براساس نمون برگ‌های امتحانی انتخاب شده از سوی دانش آموز صادر می شود و اگر احیانا کارتی برای دانش آموزی در رشته‌ای صادر شده باشد که عنوان آن با نمون برگ‌های امضا شده توسط وی، مغایرت داشته باشد، این امر از طریق آموزش و پرورش قابل پیگیری خواهد بود.

شایان ذکر است تمام فرآیند ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی، انتخابی به اختیار متقاضیان است که تمام اقدامات در این زمینه؛ توسط شخص متقاضی و پس از رویت نمون برگ‌ها و جداول دروس امتحانی به تایید مسئولین مدرسه می رسد و از این رو جای هیچ نگرانی در این امر برای متقاضیان نیست.

ضمنا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آمادگی رسیدگی به اعتراضات احتمالی را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار