مشاور وزیر در امور زنان در نشست تخصصی مشاوران ستادی:

زنان ایرانی باید نگاه ارزشمند و عزتمندانه به خود داشته باشند

تهران (پانا) - مشاور وزیر در امور زنان در نشست تخصصی مشاوران ستادی تاکید کرد زنان جامعه ما زمانی می توانند مسائل پیرامون خود را مدیریت کنند که یک نگاه ارزشمند و عزتمندانه به خود داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
زنان ایرانی باید نگاه ارزشمند و عزتمندانه به خود داشته باشند

به گزارش روابط عمومی حوزه امور زنان وزارت اموزش و پرورش؛ رابعه امامی رضوی مشاور وزیر در امور زنان در نشست تخصصی مشاوران ستادی با عنوان «کارکرد امید، ایمان و عزت نفس زنان در سلامت جامعه» درباره تاثیر سلامت روانی زنان در جامعه گفت: زنان به واسطه خلاقیت و زیبایی که خداوند در وجود شکوهمند آنان به ودیعه نهاده است تاثیر بسیاری در سلامت جامعه دارند.

وی اضافه کرد: اگر زن آن باورمندی و عزتمندی را در خود پیدا نکند قطعا نه می‌تواند با خود به تعامل درست برسد و نه می‌تواند با اطراف و محیط پیرامونش این تعامل را داشته باشد.

امامی رضوی با توجه به تعریف سلامت روان به مفهوم شناخت توانایی های خود و توانایی تعامل با خود و دیگران، اظهار کرد: سلامت روان به نوعی همان تبیین مفاهیم تربیتی ما است که در اخلاق اسلامی به رابطه و تعامل انسان با خود، خداوند، افراد و محیط پیرامون اشاره می‌کند. لذا انسان باید برای تکریم و تکامل خود بتواند با شناخت از خود و باور ارزش های خود، تعامل درست با محیط و جامعه برقرار کند.

مشاور وزیر در امور زنان ادامه داد: زنان در هر جایگاهی که باشند (شاغل، خانه‌دار، خواهر، همسر ، دختر و مادر...)، وقتی شکوه زنانگی خود را درک کنند به یک انتخاب ارزشمند می رسند و پاسخگوی همان انتخاب خود هستند. پس این انتخاب نیاز به مسیر و نقشه راه دارد و برای رسیدن به هدف، باید امید و ایمان را در دل خود زنده کنند، وقتی این نگاه در زنان تقویت شود، می توانند به عنوان پیشران جامعه با نگرش تحولی، مسایل مربوط به زنان را مدیریت کنند.

در پایان این نشست، گزارشی از فعالیت‌های یکساله امور زنان توسط امامی رضوی ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار