مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش:

زنان از نگاه تربیتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم سکاندار جامعه هستند

تهران (پانا) - مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت زنان، نیمی از جامعه هستند و نیمی دیگر را نیز این زنان هستند که تربیت می‌کنند بنابراین می‌توان گفت زنان در واقع سکاندار جامعه هستند و از این رو باید زن در بستر خانواده دیده شود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
زنان از نگاه تربیتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم سکاندار جامعه هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ رابعه امامی‌رضوی در نشست کارشناسان امور زنان مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران بحث جوانی جمعیت را با طرح چند پرسش در باب اهمیت موضوع آغاز کرد و گفت: انسان تا مشکلی را لمس نکند، جدی نمی‌گیرد اما مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در زمانی که باید انجام می‌گرفت در مورد مساله جمعیت، صحبت و دغدغه ایجاد کردند تا قانونی برایش تصویب شد اما این باور هنوز در مردم ایجاد نشده و باید به بسیج عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: همانطور که کشور به سرمایه اقتصادی نیاز دارد به سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم نیز نیازمند است لذا باید مردم را متوجه مخاطرات کاهش و پیری جمعیت کنیم تا با ما همراه شوند.

امامی‌رضوی، بزرگترین اهرم اقتدار یک کشور را سرمایه انسانی برشمرد و گفت: برای رسیدن به این اقتدار باید با آموزش، سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و برای این هم‌افزایی برنامه‌ریزی کنیم.

مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش به نقش بی‌بدیل زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: زنان نیمی از جامعه هستند و نیمی دیگر را نیز این زنان هستند که تربیت می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت زنان در واقع سکاندار جامعه هستند و از این رو باید زن در بستر خانواده دیده شود. با این نگاه نه تنها نقش اجتماعی زن بلکه نقش همسری و مادری او و نقش‌های دیگری که در خانواده دارد در کنار نقش اجتماعی او دیده می‌شود که برگرفته از نگاه الگوی سوم زن مسلمان است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس همه نقش‌هایی که زنان دارند باید با هم دیده شوند نه جدا از هم؛ که اگر اینگونه باشد همان نگاهی می‌شود که در فرهنگ غربی به زن وجود دارد.

وی افزود: حضور زنان و استفاده از نگاه ظریف و دقیق آن‌ها باید به عنوان فرصتی مغتنم از سوی آقایان در ادارات درک شود اما این مساله فقط با بخشنامه و ابلاغ حل نمی‌شود بلکه خود زنان به وسیله انجام موفق و درست طرح‌ها در سطح مناطق، بخشی از ایجاد این نگاه هستند.

امامی رضوی در ادامه شکل‌گیری تعامل موثر با ظرفیت‌های برون سازمانی از جمله فرمانداری‌ها، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و... را هنر و توانمندی فوق‌العاده‌ای دانست که می‌تواند ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی برای امور بانوان مناطق به دنبال داشته باشد.

باصری، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز مساله جوانی جمعیت را از مهم‌ترین مسائل این حوزه دانست و از کارشناسان امور زنان مناطق خواست که اگر تنها یک اقدام انجام می‌دهند آن برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به جوانی جمعیت باشد.

در بخش دوم این نشست فاطمه اردبیلی، نماینده جمعیت مردمی دختران ایران‌زمین در رابطه با الگوی تربیت مربی تسهیل‌گر در حوزه دختران نوجوان توضیحاتی ارائه داد که یکی از ویژگی‌های این طرح موفق، چرخش تحولی در نگاه به نوجوانان، توانمندی‌ها و اقتضائات سنی آن‌ها است و در این نگاه نوجوان به عنوان حلال مسائل در مقابل نگاهی قرار می‌گیرد که نوجوانان و مسائل آنان را معضل تلقی می‌کند.

در ادامه مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش با استقبال از این طرح، گسترش آن را در قالب ساز و کار متناسب با ساختار مدارس دولتی در دستور کار برنامه‌های آتی حوزه امور بانوان و خانواده وزارتخانه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار