مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش:

باور همه ایرانیان در طول تاریخ برای حفظ سرزمین، شعار «ایران بمان» بود

تهران (پانا) - مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت باور همه ایرانیان در طول تاریخ برای حفظ سرزمین، شعار«ایران بمان» بود و امروز تبدیل به شعار «ایران جوان بمان» شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
باور همه ایرانیان در طول تاریخ برای حفظ سرزمین، شعار «ایران بمان» بود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی حوزه امور زنان وزارت آموزش و پرورش؛ رابعه امامی‌رضوی در اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی - هنری «ایران، جوان بمان» که در استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن نیز ما برای داشتن ایرانی سرافزار و قدرتمند، سنگربه‌سنگر با مشکلات مواجه شدیم و از مشکلات با سربلندی عبور کردیم چنانکه پیش از خشک‌ شدن مُهر قانون اساسی با هجوم دشمن بعثی روبه‌رو شدیم. در این زمان، جوانان کشور جان خود را برای حفظ کیان کشور اهدا و چهره‌ای از شهدای 8 سال دفاع مقدس را بر جا گذاشتند و امروز باید سهم همه آحاد ملت را برای حفظ و حراست از کشور مشخص کرد.

دبیر قرارگاه ملی جوانی جمعیت وزارت آموزش و پرورش افزود: زمانی، جوانان با نثار خون خود با دشمن بعثی مقابله و ایران را از نفوذ دشمن حفظ کردند و امروز که پس از 4 دهه از انقلاب اسلامی، جزء برترین کشورهای جهان در حوزه دفاعی هستیم، لازم است جهاد تبیینی در بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته باشیم. چرا که جمعیت از مهمترین مولفه‌های اقتدار و سرمایه انسانی کشورها محسوب می‌شود.

امامی‌رضوی از شکل‌گیری کارگروه جمعیتی در دهه ۹۰ یاد کرد و عنوان داشت: در همان زمان، برخی از اندیشمندان مشکل را درک کردند و به آن پرداختند و در این زمینه شاخص‌ترین کسی که به موضوع جمعیت پرداخت، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بودند و در صدد اصلاح سیاست‌های جمعیتی برآمدند. با همین هدف در سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤلان برای جوانی جمعیت باید حمایت‌های لازم را انجام دهند، گفت: در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم برای ازدواج دختران و پسران و فرزندآوری آن‌ها فراهم شود و بعضا چالش‌ها یا کوتاهی‌هایی اگر وجود دارد رفع کنیم. چرا که جامعه به حضور زنان در عرصه‌های مختلف نیاز دارد و برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری آنان باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ضمن یادآوری اعلام آمادگی امور زنان وزارت آموزش و پرورش از مساعدت و همکاری این حوزه با دیگر دستگاه‌ها در حوزه جمعیت گفت: جوان ماندن ایران، نیاز به ساعت‌ها کار تحقیقاتی و برنامه عملیاتی دارد و تنها در سایه اتحاد و همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی امکانپذیر است.

امامی‌رضوی تصریح کرد: به عقیده بسیاری از اندیشمندان اقتصادی، نرخ رشد جمعیت همواره باید مثبت باشد زیرا رشد منفی، جمعیت سرمایه انسانی را کاهش داده و سبب کاسته شدن قدرت کشور خواهد شد.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دختر، مادران آینده ایران هستند و باید دغدغه حراست از کشور و حفظ آن را داشته باشند و قطعا نعمت فرزندآوری و افزایش نسل در سال‌های آینده، جز به دست نوجوانان و جوانان امروز محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: رویدادهای مختلف در راستای تشویق و ترغیب خانواده‌ها به جوانی جمعیت انجام شده است و باید ارزیابی کرد که مسئولان در این عرصه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

امامی‌رضوی، استان اصفهان را صاحب فرهیختگان عظیمی همچون بانو امین خواند و عنوان کرد: برای ادامه داشتن روند تربیت نسلی متعالی، ایران باید جوان بماند که البته پیش‌نیاز آن همراهی مسئولان و مردم شریف ایران با یکدیگر است.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پایان، مردم ایران را مردمی همواره ثابت‌قدم و شریف توصیف کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت و تلاش مثبت مسئولان در این زمینه اهمیت دارد و برای مثال باید بتوان برای مادری که پزشک، پرستار یا معلم است و همزمان مادر است، زیرساخت لازم مراقبت از فرزند در عین تلاش در جامعه را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار