مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان خبر داد:

31 مرداد؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «بهیندخت»

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت جشنواره ملی «بهیندخت» در 4 مقطع ویژه دختران برگزار می‌شود و علاقمندان برای ارسال آثار به این جشنواره تا 31 مرداد سال جاری مهلت دارند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
31 مرداد؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «بهیندخت»

دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت و همزمان با روز دختر اقدام به برگزاری جشنواره «بهیندخت» برای دختران کرده است که این جشنواره برای شناسایی استعدادها و ایجاد رقابت بین دختران علاقمند از مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم و حتی دانشجومعلمان برگزار می‌شود.

در روزهایی که دشمن برای رسیدن به اهداف خود دختران و زنان جامعه ما را با جنگ‌های ترکیبی و شناختی مورد هجمه قرار داده است، برگزاری چنین جشنواره‌ها و تبیین واقعیت‌ها کمک زیادی به افزایش اعتماد به نفس، ارتقای توانمندی، خودباوری و شکوفایی استعدادهای دختران ایران‌زمین می‌کند.

رابعه امامی‌رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در این رابطه اظهار کرد: جشنواره ملی «بهیندخت» با توجه به توانمندی‌های دختران در عرصه‌های گوناگون در 4 مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سراسر کشور و خارج از کشور و دختران دانشجومعلم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات جشنواره بهیندخت خاطرنشان کرد: محورهای جشنواره در مقطع ابتدایی شامل نقاشی (آزاد) و خطاطی با موضوع حکایت از باب ششم گلستان سعدی «وقتی به جهل جوانی بانگ بر مادر زدم، دل‌آزرده به کنجی نشست و گریان همی‌گفت: مگر خردی فراموش کردی که درشتی میکنی؟» است.

امامی‌رضوی افزود: محورهای مقطع متوسطه اول شامل تولید پادکست با موضوع «افتخار می‌کنم به دختر بودنم، زیرا...» ، دل‌نوشته با موضوع «زمزمه با حضرت معصومه (س)» و عکس‌نوشته با موضوع «با دختر دانش‌آموز شهیده» و محور مقطع متوسطه دوم نیز با تاکید بر شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» است، بحث کارآفرینی انتخاب شده که دختران دانش‌آموز ما چه در هنرستان‌ها و چه در دبیرستان‌ها با رویکرد زیست‌بوم، محصولاتی که خود تولید و به بازار عرضه کرده‌اند را به رقابت می‌گذارند.

وی ادامه داد: همچنین محورهای دیگر جشنواره برای مقطع متوسطه دوم شامل ویدئوکست با موضوعات «یک روز به‌یادماندنی در کنار پدربزرگ و مادربزرگ و اقوام» و خاطرات شیرین دختران در خانواده و مدرسه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان گفت: محورهای جشنواره در بخش دختران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شامل تولید کلیپ در مورد نقش موثر دختران در خانواده و اجتماع با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ارائه ایده‌های نو و خلاقانه با موضوع دختران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره بهیندخت تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ است، اظهار کرد: آدرس الکترونیکی ارسال آثار نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

امامی‌رضوی با بیان اینکه پوستر جشنواره بهیندخت همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و تعدادی از مسئولان برگزار شد و همچنین از 2 عنوان کتاب به نام‌های «هویت دخترانه» و «سبک زندگی دخترانه» در تولیت آستان حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان بیان کرد: از همه دختران عزیز که دارای استعدادهای ویژه در حوزه‌های مختلف هستند برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار