در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد خراسان‌شمالی عنوان شد:

راهیابی دانش‌آموزان خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی ۴۵ درصد رشد داشته است

مانه و سملقان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اعلام کرد راهیابی دانش‌آموزان خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی کشور ۴۵ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی دانش‌آموزان خراسان‌شمالی به المپیادهای علمی ۴۵ درصد رشد داشته است

پنجمین گردهمایی مدیران مدارس سمپاد استان خراسان شمالی، باحضور محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی، محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه، جواد بهادری، فرماندار، محسن روحانی، مدیر آموزش و پرورش و مدیران دیگر شهرستان ها به همراه کارشناسان مربوطه در محل فرمانداری شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد، به موضوعاتی نظیر بررسی آمار و اطلاعات مدارس سمپاد در سال گذشته، بررسی کمبودهای موجود در مدارس سمپادی، دغدغه ها و مشکلات مدیران و معلمان مدارس سمپادی، فعالیت های علمی و ورزشی این مدارس و دیگر موضوعات مربوطه پرداخته شد و در ادامه گردهمایی لزوم انجام سنجش چندبُعدی در مدارس و رشد حضور دانش آموزان استان در المپیادها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی؛ با تأکید بر اینکه سنجش ها در کشور باید به سمت استعدادیابی حرکت کند، گفت: سنجش استعدادهای چندگانه در حیطه های مختلف، گامی در مسیر تربیت تمام ساحتی است.

محمد وحیدی؛ با بیان اینکه رقابت در مدارس سمپاد، باید به صورت مثبت و در جهت زمینه سازی برای رشد فردی و جمعی تقویت شود، افزود: در آزمون‌های این مدارس، شناسایی تیزهوشان در دستور کار باشد.

در ادامه ابوالقاسم اکبری هم با اشاره به هدف‌گذاری رشد دانش آموزان در همه حیطه ها در مدارس استعدادهای درخشان گفت: ارتباط خوبی با پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه های استان برای بهره گیری از ایده های دانش آموزی برقرار کرده ایم.

اکبری، با بیان اینکه راهیابی دانش آموزان خراسان شمالی به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است، افزود: حضور مهدی غلامی راد در تیم ملی المپیاد علوم زمین و کسب مدال‌های طلا و برنز کشوری در المپیادهای اقتصاد و مدیریت، دستاورد برنامه‌ریزی ها و همراهی مدیران، معلمان و والدین بوده است.

در پایان گردهمایی نیز، از مدیران مدارس سمپاد شهرستان های استان، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

خبرنگار:حوری کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار