بازدید وزیر آموزش و پرورش از مرکز نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی در دماوند

دماوند (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان دماوند از مرکز نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی در منطقه شلمبه بازدید کرد و از راه‌اندازی مرکز تخصصی توانمندسازی مربیان و معلمان مدارس سمپاد کشور، با مساعدت خیر نیک‌اندیش در شهرستان دماوند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر آموزش و پرورش از مرکز نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی در دماوند

در بازدید رضامراد صحرایی از مرکز نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی در منطقه شلمبه، خیر نیک‌اندیش حاج اکبر ابراهیمی، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس، مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد فروتن، مدیر آموزش و پرورش دماوند و اعضای هیئت بنیاد نیکوکاری اکبر ابراهیمی حضور داشتند.

وزیر آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف دو‌ فاز بنیاد نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی بازدید و با کودکانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، دیدار کرد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از مرکز نیکوکاری و فرهنگی اکبر ابراهیمی در دماوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تعلیم معلم برای استعدادهای درخشان، این‌ موضوع به نسخه خاصی نیاز دارد و باید مورد توجه جدی باشد و معلمانی که برای مدارس سمپاد انتخاب می‌شود، باید برجستگی و سرآمدی خود را نشان دهند.

وی افزود: در بازدید امروز، موضوع واگذاری یک مرکز برای توانمندسازی مربیان مدارس ویژه استعدادهای درخشان مطرح شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این مرکزی که از طریق خیر گرانقدر در اختیار قرار می‌گیرد به عنوان یک مرکز تخصصی برای برگزاری رویدادهای مرتبط با استعدادهای درخشان از جمله محل برگزاری کلاس‌های تخصصی برای دانش‌آموزان المپیادی و دوره‌های تخصصی برای مربیان مدارس سمپاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صحرایی تصریح کرد: در این راستا، توافق اولیه با خیر نیک‌اندیش حاصل شده و در این مرکز فضای بسیار خوبی وجود دارد که با عنایت خداوند متعال، برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان مدارس استعدادهای درخشان را با محوریت دانشگاه فرهنگیان استان تهران در این مکان ابتدا برای مربیان و معلمان سمپاد استان‌های تهران و قم آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی برنامه‌ها و دوره‌های توانمندسازی لازم را برای سایر مربیان سمپاد شهرستان‌های دیگر گسترش خواهیم داد.

همچنین در این نشست، اکبر ابراهیمی با حکم صحرایی به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

لازم به ذکر است، حاج اکبر ابراهیمی، از منابع درآمدی خود تاکنون ۱۰۰ هزار کلاس در سطح کشور و ۸ مدرسه در شهرستان دماوند ساخته‌اند و طی دو سال اخیر به ۲۷ استان و ۲۳۴ روستا آب رسانی کرده‌اند.

همچنین این خیر بزرگ ملی در اقدامی جدید و نیکوکارانه، ۱۶۰ مدرسه کانکسی جهت استقرار در مناطق محروم و زلزله‌زده کشور تقدیم وزارت آموزش و پرورش خواهد کرد.

خبرنگار: سحر حاجی اسداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار