رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

خانواده سمپاد، استعدادهای درخشانی هستند که درون مدارس یا بیرون مدارس با تلاش آرزوها و آرمان‌های این کشور را به جلو می‌برند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، خانواده بزرگ سمپاد را همه استعدادهای درخشان که درون مدارس یا بیرون مدارس برشمرد که با تلاش، آرزوها و آرمان‌های این کشور را به جلو می برند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده سمپاد، استعدادهای درخشانی هستند که درون مدارس یا بیرون مدارس با تلاش آرزوها و آرمان‌های این کشور را به جلو می‌برند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ الهام یاوری در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان گفت: با اندکی تاخیر هفته گرامی داشت مقام معلم و چهارده اردیبهشت روز سمپاد را تبریک می‌گویم و باعث خوشحالی است که میزبان شما هستیم.

وی افزود : بارها تکرار کرده‌ایم که منظورمان از خانواده بزرگ سمپاد، همه استعدادهای درخشان که درون مدارس یا بیرون مدارس با تلاش، آرزوها و آرمان‌های این کشور را به جلو می‌برند و به همه آزادگان عالم درس می‌دهند که یک استعداد خوب و توانایی خوب را چگونه می‌توان به ارزش افزوده‌ای برای کشور و جهان تبدیل کرد.

یاوری با اشاره به پیشینه تاریخی ایرانیان خاطرنشان کرد: ما میراثدار یک تاریخی هستیم که سرشار از خردورزی و حق‌طلبی است. گره‌خوردگی عقل، اندیشه و خرد با مهربانی، عاطفه و حق‌طلبی و پایبندی و تعهد که در مسیر حق تلاش و ایثار کنیم جزو ژنتیک ما ایرانی‌هاست و چقدر این حس دوشت‌داشتنی و باعث افتخار است.

وی ادامه داد: بسیار خرسند هستم که جزو خانواده سمپاد هستم؛ آدم‌هایی که نعمت خدا در حق‌شان تمام شده و قدر این نعمت را می‌دانند و مسئولیت این نعمت را احساس می‌کنند و در آستانه روز دختر این روز را به دختران سرزمینم تبریک می‌گویم و ابراز خوشحالی می‌کنم که خداوند نعمت زن بودن را به من عطا کرده است آمیختگی تاری از عقل و پودی از احساس و فرصت ارزشمند تربیت کردن و تربیت شدن.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پژوهش مدرسه‌ای، یکی از قله‌های مهم آموزش و پرورش که از اهداف نظام تعلیم و تربیت است که به مدد زحمتی که شما کشیده‌اید در مدارس ریشه گرفته و گسترش پیدا می‌کند و از معلمان، مربیان و مسئولان بزرگوار آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که این مسیر را برای دانش‌آموزان هموار کردند.

یاوری گفت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که جشنواره خوارزمی از یک مسابقه صرف به بستری برای بالندگی و شکوفایی استعدادها برای آموزش رویکرد پژوهشی مدارس و حرکت عمومی جامعه به سمت جستجوی حقیقت و تلاش نظامند برای حل مسائل کشور تبدیل شود.

رسالت جشنواره جوان خوارزمی به همه دانش‌آموزان بااستعداد برمی‌گردد

امید نقشینه‌ارجمند، معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سمپاد نیز در این آیین گفت: جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی سال‌هاست انجام می‌شود و هر دانش‌آموزی با هر سلیقه در این عرصه وارد شده است. این جشنواره بهانه است تا شما دانش‌آموزان بتوانید در عرصه پژوهش وارد شوید و دانش‌آموزان، کارهایی را در مسیر آموزش انجام می‌دهند که کاملا اختیاری است و این اختیاری بودن و گروهی بودن فعالیت‌ها و ارتباط با دیگران از نظر ما ارزشمند است.

وی ادامه داد: متن اصلی این رشد و شکوفایی است و دریافت جایزه و مزایای مادی حاشیه‌ای بر این متن هستند.

نقشینه افزود: ماموریت این جشنواره در دهه‌های گذشته بر دانش‌آموزان مدارس استعداد درخشان متمرکز بوده اما در رویکرد جدید علاوه بر حفظ این رویه، دایره سمپاد گسترش پیدا کرده و به دانش‌آموزان سایر مدارس نیز که دارای استعدادی هستند و در خارج این مدارس تحصیل می‌کنند، تسری پیدا کرده است.

معاون استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر سمپاد گفت: این مسیر را تازه آغاز کرده‌ایم و جشنواره جوان خوارزمی، یکی از قدم‌های پرسابقه در ادامه مسیر است و تقاضا داریم همه همکاری کنند برای رشد این جشنواره و هنوز بسیاری از دانش‌آموزان و اولیا مطلع نیستند که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، برنامه‌هایی برای همه دانش‌آموزان مستعد و دارای استعداد درخشان کشور دارد و فکر می‌کنیم تبلیغات توسط خود شما بسیار موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار