پیش‌بینی حضور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

تهران (پانا) - سومین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س)، صبح امروز شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) در محل وزارت کشور آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی حضور یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

د‌ر این نشست، ده‌ها نهاد، وزارتخانه و سازمان که وظیفه برگزاری این مراسم را در روز چهاردهم خرداد امسال به عهده دارند، گزارش‌های خود را در خصوص اقدامات و برنامه‌های انجام شده، به این نشست ارائه می‌کنند.

در این نشست، نماینده سپاه ضمن تاکید بر تدابیر ویژه امنیتی برای مراسم، اعلام کرد که برای امسال جمعیتی حدودا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری شرکت‌کننده در مراسم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی گفت برپایی یکی از ۴ بیمارستان صحرایی به همراه ارتش، هلال احمر و وزارت بهداشت بر عهده سپاه است.

همچنین علاوه بر ۳۰۰ ایستگاه صلواتی برای رفاه و پذیرایی زائران ‌از سوی شهرداری تهران، سپاه نیز ۳۰۰ ایستگاه صلواتی دایر خواهد کرد که در گستره وسیع‌تری از منطقه استقرار خواهند داشت.

از دیگر موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد، فعالیت ستاد راهنمایی زائران است که گفته شده امسال برنامه‌های فوق‌العاده و متنوع‌تری دارد؛ از جمله تبیین و تشریح آرمان‌های امام خمینی(ره) در فضای مجازی و واقعی و همچنین به‌کارگیری از راویان مسلط و زبده در مسیر‌های رفت و برگشت زائران است.

نماینده شهرداری تهران نیز در این نشست گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را ارائه کرد و گفت، در راستای مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی، امسال ۳۵ وظیفه برای شهرداری تهران تعیین شده که به سازمان‌ها و ادارات تابعه در شهرداری جهت اجرا واگذار شده است.

در این گزارش گفته شده که شهرداری تهران از طریق سازمان بهشت زهرا، ۱۰ هزار صندلی برای رفاه زائران آماده کرده است که تحویل خواهد شد.

همچنین ماشین‌آلات سنگین شهرداری برای برطرف‌کردن نواقص و مشکلات موجود در فضا‌های بیرونی و حاشیه‌ای حرم، از جمله پارکینگ‌ها تحویل شده است.

نماینده شهرداری همچنین از تحویل پارکینگ‌های درخواستی از سوی پلیس راهور خبر داد و گفت خط یک مترو تهران به مقصد حرم مطهر نیز در روز مراسم بزرگداشت رایگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار