مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

برگزاری پویش احیاگر قرآن به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)

تهران(پانا)- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری پویش «احیاگر قرآن» در شبکه اجتماعی شاد به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(قدس سره) خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش احیاگر قرآن به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پانا عنوان کرد: از آنجا که ما، انقلاب اسلامی را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و امام راحل و عظیم الشأن ما به نوعی احیاگر قرآن در قرن معاصر هستند که با به صحنه آوردن آیات شریف قرآن کریم، احیاگر این کتاب آسمانی شدند.

باقری در ادامه با اشاره به آیه شریفه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»؛ یعنی خود خداوند حافظ و نگهدار این ذکر(قرآن) است؛ افزود: خودِ خداوند عز و جل حافظ و نگهدار قرآن کریم است اما نباید درایت های امام راحل(ره) در زمینه احیای قرآن کریم در قرن اخیر را فراموش کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: وظیفه ما این است که دانش‌آموزان را با زحمات امام خمینی(ره) آشنا و آنهارا قدردان این زحمات قرار بدهیم.

وی افزود: در این راستا، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش پویش "احیاگر قرآن" را از سوم خردادماه که سالروز آزادسازی خرمشهر می باشد در شبکه اجتماعی شاد آغاز کرده که تا سالروز رحلت امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

میکائیل باقری درباره جزئیات پویش احیاگر قرآن، تشریح کرد: دانش‌آموزان عزیز، اولیاء و فرهنگیان گرامی می توانند با حضور و شرکت در این پویش، تلاوت آیاتی از قرآن کریم، از جمله سوره یاسین، سوره موت، سوره حمد و سوره قدر و درکل سوره هایی که به تلاوت و حفظ آن سوره ها سفارش شده است، با تلاوت این سوره ها و هدیه آن به اموات در این پویش شرکت کنند‌.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: در روز اول برگزاری پویش یعنی سوم خردادماه بیش از ۱۳ هزار نفر در این پویش شرکت کرده اند که اغلب تلاوت سوره یاسین را انتخاب کرده اند.

میکائیل باقری، در پایان بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این پویش و حضور حداکثری و چشمگیر دانش‌آموزان، اولیاء و فرهنگیان؛ بتوانیم گام موثری در جهت آشنایی دانش‌آموزان با امام خمینی، سبک زندگی و رهنمودهای حکمیانه ایشان برداشته باشیم و همچنین کاری کرده باشیم در حق امام(ره) که همه ی ما مدیون رهنمود ها، مدیون رهبری ها و منویات ایشان بوده و هستیم.

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار