امام جمعه اسلامشهر عنوان کرد:

دولتمردان می‌بایست در رابطه با مهار واقعی تورم، راه‌کارهای عملی داشته باشند

اسلامشهر(پانا)-امام جمعه اسلامشهردرخطبه‌های نماز جمعه و در رابطه با مهار تورم گفت اکنون به جای مهار تورم، بهار تورم را داریم و دولتمردان می‌بایست در رابطه با مهار واقعی تورم راه‌کارهای عملی داشته باشند .

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
دولتمردان می‌بایست  در رابطه با مهار واقعی تورم،  راه‌کارهای عملی داشته باشند

حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای شهرستان برگزار شد، در سخنانی با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گرامیداشت دهه کرامت و زیست مهربانانه در کنار هم اظهارکرد: در روایات آمده است که نشانه‌های انسان اهل بهشت، چهره باز، زبان نرم، قلب مهربان و دست بخشنده است.

وی بیان کرد:توجه به مسئله مهم اخلاق اسلامی در جامعه کم رنگ شده و درست است که ما مشکلات اقتصادی داریم ولی این دلیل بر آن نیست که پرونده‌های زیادی در شوراها و دادگستری داشته باشیم و همه این موارد اختلاف بر اساس بداخلاقی است.

حجت‌الاسلام برقراری در خطبه دوم نماز جمعه با گرامی‌داشت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع)، دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در رابطه با حقابه ایران از رود هیرمند افزود: در دو قرارداد سال‌های 1217 و 1351 ایران با کشور افغانستان سهم حقابه ایران از پنجاه درصد به چهارده درصد کاهش یافت و به گفته مقامات رژیم پهلوی این یک خیانت بود و امروز نیز طالبان حقابه سیستان و بلوچستان را نمی‌دهد و در میان راه آبراهه درست کرده و باید این مسئله توسط کارشناسان بررسی شود.

وی تصریح کرد: بعضی از مقامات طالبان که ابزار دست آمریکا هستند، اعلام کردند، ما سر جنگ با ایران داریم ولی باید به این نکته توجه کنند که مانند سوم خرداد سال شصت و یک، فتح خرمشهر اینها را هم سر جای خود خواهیم نشاند و ما دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم.

امام جمعه شهرستان اسلامشهر در مورد دیپلماسی ایران که توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است بیان کرد: سیاست‌های دیپلماسی ما در مواردی از جمله، خروج از سیاست تک ساحتی برجام، توجه به دیپلماسی اقتصادی، صادرات غیرنفتی و بی اثر کردن تحریم‌ها موفق است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلامشهر در رابطه با مهار تورم تأکید کرد: اکنون به جای مهار تورم، بهار تورم را داریم و دولتمردان می‌بایست در رابطه با مهار واقعی تورم راه‌کارهای عملی داشته باشند و در اینجا دو نکته در مسئله مهم تورم وجود دارد که در مورد اول ما ناترازی ‌بانک‌ها در پرداخت وام‌های کلان جهت پروژه‌های اقتصادی را داریم و در آینده بانک به ابر بدهکار بانکی تبدیل می‌شود و در مورد دوم ناترازی بودجه دولت را داریم که دولت بر اساس منابع خود باید بودجه تنظیم کند و به سراغ قرض گرفتن از بانک مرکزی نرود تا حجم نقدینگی افزایش پیدا کند و این‌راه تورم را به همراه خواهد آورد .

شایان ذکر است در مراسم نماز جمعه اسلامشهر از قهرمانان ورزشی که با نماینده رژیم صهیونیستی رو‌به‌رو نگردید، تجلیل شد و پرچم بارگاه امام رضا(ع) توسط خدام رضوی گردانده شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار