معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

ایجاد جذابیت در برنامه‌های پرورشی مدارس ضروری‌است

زنجان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت باید در برنامه‌های پرورشی مدارس جذابیت ایجاد شود تا نتیجه مطلوب بدست آید.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد جذابیت در برنامه‌های پرورشی مدارس ضروری‌است

حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی استان در جلسه کارگروه پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی شورای آموزش‌وپرورش زنجان ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر جامعه فرهنگیان با معظم له که در آن معلمان را معماران آینده کشور وسربازان گمنام یاد کردند،گفت: با توجه به اهمیت مدرسه و جایگاه رفیع معلم و مربی موضوع جذاب کردن فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدرسه با رویکرد توجه جدی به متربی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به اهمیت موضوع هویت ملی اشاره کرد و گفت: توجه به زبان و پرچم و اهمیت مهارت‌های زندگی و تربیتی در دانش آموزان در کنار مسائل مربوط به حوزه دانش بسیار مهم است که البته راهبردها و اصول حاکم بر فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در سال گذشته گواه این مطلب است.

میرزایی بر اهمیت برنامه های متناسب با نیاز متربیان بر لزوم اعتلای منابع انسانی تاکید کرد و افزود: توجه جدی بر اسناد بالادستی (سند تحول - سند انتظار دولت وسیاستهای تحولی ) و نیز توجه جدی بر اقتضائات منطقه‌ای و مدرسه ای در اجرای برنامه ها برای پیشبرد اهداف تربیتی ضروری است که برنامه های مهم پیش رو در فعالیت‌های حوزه فرهنگی آموزش وپرورش استان در قالب برنامه زرین و سپهر دانش و معرفت در راستای همین ضروریات خواهند بود‌.

وی همچنین به اهمیت نقش تسهیل‌گری ومدیریت کار فرهنگی توسط مربیان و در پی آن توانمندسازی نیروی انسانی در قالب برنامه سپهر دانش و معرفت و برنامه زرین اشاره کرده و ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در تحقق اهداف سند تحول بنیادین مورد تاکید این اسناد بالادستی است.

در این جلسه که با موضوع راهکارهای عملیاتی جهت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مدارس برگزار شد، کارشناسان حوزه تعلیم وتربیت، نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی و تعدادی از مربیان پیشکسوت و مسئولین بخش‌های فرهنگی دستگاه‌های عضو شورا حضور داشتند که به موضوع مدرسه محوری در برنامه های پرورشی و فرهنگی و نقش متربی و مربی در افزایش اثربخشی برنامه های فرهنگی در سطح مدارس با رویکرد تعمیق مباحث دینی و اعتقادی و برنامه های جذاب در حوزه مسائل فرهننگی مدارس پرداخته شد.

همچنین در ابتدای این جلسه حسام صدرا، دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه 22 بهمن به ارائه مقاله پژوهشی خود با موضوع اهمیت و جایگاه مدرسه و نظام آموزشی در کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت خشم پنهان و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت.

گفتنی است اولین جلسه کارگروه پرورشی شورای آموزش وپرورش استان به ریاست معاونت پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان و اعضای این شورا از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان در محل سالن شهید تجلی اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار