در سیاست گذاری برنامه‌ها نباید از واقعیت‌های زندگی نوجوان غافل شد

زنجان(پانا)-رییس اداره برنامه ریزی،تربیت سیاسی و اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت با توجه به شرایط کنونی جامعه و تحولات فرهنگی-رسانه ای نباید در سیاست گذاری برنامه‌های دانش آموزی از واقعیت‌های زندگی نوجوان و نسل نو غافل شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
در سیاست گذاری برنامه‌ها نباید از واقعیت‌های زندگی نوجوان غافل شد

سیدمجتبی سبحانی ،رییس اداره برنامه ریزی،تربیت سیاسی و اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این روزها چگونگی برنامه ریزی تابستان بسیار با اهمیت است گفت:مخاطب ما،نسلی است که 35 درصد از جامعه کشور را تشکیل میدهد،اغلب آنها به خاطر شرایط سنی شان کنشگران جامعه اند، نیاز به باور شدن دارند،براحتی نقد می کنند،بیش از هرنسلی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند پس همه باید در سیاست گذاری برنامه ها به واقعیت های زندگی امروز نوجوان توجه شود.

وی به زمان های فرغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه در طول عمر،هر فرد زمان نسبتا طولانی برای فراغت سپری می کند،نمی توان از برنامه ریزی درست برای اوقات فراغت غافل شویم و به سیاست های این حوزه توجه نکنیم.

سبحانی در ادامه توجه به شخصیت،خوی و منش امام خمینی (ره)رادر طراحی برنامه های اوقات فراغت مهم دانست و گفت : این مهم غالبا بخاطر همزمانی ایام رحلت امام و امتحانات پایان سال مدارس مورد غفلت قرار گرفته که باید تمرکز زدایی زمانی و مکانی صورت پذیرد و در طول سال تحصیلی برای شناخت تفکرات و اندیشه های امام خمینی برنامه های متنوعی اجرا شود.

این مقام مسئول به مشارکت تشکل های دانش آموزی در اجرای برنامه تربیتی اشاره کرد و گفت:تمام ادارات و مسئولین بای در سطح استانها از ظرفیت های تشکل های 4گانه استفاده کنند چرا که این تشکل ها نقش بسیار پررنگی در تربیت و مهارت آموزی دانش آموزان دارند.

سبحانی در انتها به بستر شورای دانش آموزی در مدارس اشاره کرد و افزود:این شورا نباید در اجرای انتخابات خلاصه شود.حتما با حضور اعضای منتخب در جلسات و برنامه های مشارکتی باید زمینه را برای رشد مدیران و فعالان اجتماعی آینده مهیا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار