رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد:
مربی تربیتی در مدرسه باید بعنوان فرد ماندگار در ذهن دانش آموز به یادگار بماند
یزد (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان در اولین همایش طرح معرفت ویژه معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد در سال تحصیلی جاری، جایگاه و اهمیت کارکرد مربی تربیتی در مدارس را بیان نمود.
به گزارش پانا، در این همایش حسینعلی ملانوری، رئیس سازمان دانش آموزی استان، مربی تربیتی را حلقه اتصال مهربانی و دوستی بین کارکنان یک آموزشگاه دانست و تاکید کرد: مربیان تربیتی، مبادی آداب و مبانی نظری در حوزه تعلیم و تربیت هستند که بوسیله آن می توانند این مودت را در مجموعه مدارس استان جاری کنند. او در ادامه گفت: استحکام این مودتها، آثار بهتری برای بحث تربیت خواهد داشت و تاکید کرد: مجریان آموزش و پرورش باید کاری کنند که مدارس برای دانش آموزان خوشایندتر باشد.
وی تربیت اجتماعی را رسالت سازمان دانش آموزی عنوان کرد و یکی از ساحتهای بسیار مهمی دانست که با توجه به رونمایی سند تحول بنیادین و همچنین با رویکرد مثبت و ارزنده وزیر آموزش و پرورش به این موضوع می تواند سرآغازی برای بحثهای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور باشد.
او تایید کرد: رسیدن به تربیت اجتماعی در مدرسه کار سختی نیست، فقط کافیست ضمن باور داشتن دانش آموز؛ اجرای کار به او محول شود و مربیان بعنوان رهبر و راهبر، امور را مدیریت کنند.
رئیس سازمان دانش آموزی اظهار داشت: مربی تربیتی می تواند به گونه ای باشد که در مدرسه بعنوان فردی ماندگار در ذهن دانش آموز و یک برگ زرین در افتخارات و خاطرات یک دانش آموز در دوران تحصیلش به یادگار بماند.
وی در همین خصوص، بر احترام به سلائق دانش آموزان و مدیریت در رسیدن به سلیقه ها ی آنها البته با نگاه اسلام و شرع تاکید داشت و امیدوار بود که در اینصورت اتفاقات بهتری برای بچه ها خواهد افتاد.
ملانوری خاطر نشان کرد: رویکرد افراطی به سمت مسائل آموزشی محض و مخاطب محوری بیش از حد در آموزش و پرورش حتی در مسائل تخصصی باعث تغییر رسالت اصلی حوزه پرورشی شده است.
او ضمن مهم برشمردن تشکیل تشکلهای متفاوت دانش آموزی در مدارس گفت: اگر مدرسه ای رویکردی به سمت فعالیتهای تشکیلاتی دانش آموزان و ۱۴ تشکل رسمی و به ثبت رسیده داشته باشد و در طول سال از هر تشکلی یک برنامه توسط دانش آموزان اجرا شود از بار تربیتی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. وی افزود: در واقع ۱۴ تشکل در مدرسه و ۱۴ برنامه در طول سال تحصیلی، اتفاق بسیار زیبایی است.
این مقام مسئول اذعان داشت: توسعه یافتگی به مراتب از پیشرفت بهتر است بنابراین نسبت به آموزش فکر توسعه یافتگی به دانش آموزان و درگیر کردن آنها با این مسائل به ویژه از طریق تشکلهای دانش آموزی علی الخصوص در بحث شورای دانش آموزی بسیار تاکید داشت.
ارسال دیدگاه