رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد:

مربی تربیتی در مدرسه باید بعنوان فرد ماندگار در ذهن دانش آموز به یادگار بماند

یزد (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان در اولین همایش طرح معرفت ویژه معاونین و مربیان پرورشی ناحیه یک یزد در سال تحصیلی جاری، جایگاه و اهمیت کارکرد مربی تربیتی در مدارس را بیان نمود.

کد مطلب: ۸۷۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مربی تربیتی در مدرسه باید بعنوان فرد ماندگار در ذهن دانش آموز به یادگار بماند

به گزارش پانا، در این همایش حسینعلی ملانوری، رئیس سازمان دانش آموزی استان، مربی تربیتی را حلقه اتصال مهربانی و دوستی بین کارکنان یک آموزشگاه دانست و تاکید کرد: مربیان تربیتی، مبادی آداب و مبانی نظری در حوزه تعلیم و تربیت هستند که بوسیله آن می توانند این مودت را در مجموعه مدارس استان جاری کنند. او در ادامه گفت: استحکام این مودتها، آثار بهتری برای بحث تربیت خواهد داشت و تاکید کرد: مجریان آموزش و پرورش باید کاری کنند که مدارس برای دانش آموزان خوشایندتر باشد.

وی تربیت اجتماعی را رسالت سازمان دانش آموزی عنوان کرد و یکی از ساحتهای بسیار مهمی دانست که با توجه به رونمایی سند تحول بنیادین و همچنین با رویکرد مثبت و ارزنده وزیر آموزش و پرورش به این موضوع می تواند سرآغازی برای بحثهای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور باشد.

او تایید کرد: رسیدن به تربیت اجتماعی در مدرسه کار سختی نیست، فقط کافیست ضمن باور داشتن دانش آموز؛ اجرای کار به او محول شود و مربیان بعنوان رهبر و راهبر، امور را مدیریت کنند.

رئیس سازمان دانش آموزی اظهار داشت: مربی تربیتی می تواند به گونه ای باشد که در مدرسه بعنوان فردی ماندگار در ذهن دانش آموز و یک برگ زرین در افتخارات و خاطرات یک دانش آموز در دوران تحصیلش به یادگار بماند.

وی در همین خصوص، بر احترام به سلائق دانش آموزان و مدیریت در رسیدن به سلیقه ها ی آنها البته با نگاه اسلام و شرع تاکید داشت و امیدوار بود که در اینصورت اتفاقات بهتری برای بچه ها خواهد افتاد.

ملانوری خاطر نشان کرد: رویکرد افراطی به سمت مسائل آموزشی محض و مخاطب محوری بیش از حد در آموزش و پرورش حتی در مسائل تخصصی باعث تغییر رسالت اصلی حوزه پرورشی شده است.

او ضمن مهم برشمردن تشکیل تشکلهای متفاوت دانش آموزی در مدارس گفت: اگر مدرسه ای رویکردی به سمت فعالیتهای تشکیلاتی دانش آموزان و ۱۴ تشکل رسمی و به ثبت رسیده داشته باشد و در طول سال از هر تشکلی یک برنامه توسط دانش آموزان اجرا شود از بار تربیتی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. وی افزود: در واقع ۱۴ تشکل در مدرسه و ۱۴ برنامه در طول سال تحصیلی، اتفاق بسیار زیبایی است.

این مقام مسئول اذعان داشت: توسعه یافتگی به مراتب از پیشرفت بهتر است بنابراین نسبت به آموزش فکر توسعه یافتگی به دانش آموزان و درگیر کردن آنها با این مسائل به ویژه از طریق تشکلهای دانش آموزی علی الخصوص در بحث شورای دانش آموزی بسیار تاکید داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار