راه‌اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

بوشهر (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان گفت با جذب ۴۰۰ نفر در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان، تعداد دانشجو‌معلمان رشته بهداشت سلامت به ۷۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان

اعظم گودرزی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: نهادینه‌شدن رفتار و دانش سلامت در دوره دانش‌آموزی سبب می‌شود تا آینده سالم‌تری برای ایران رقم بخورد.

وی با اشاره به کمبود مراقب سلامت در کشور افزود: با استفاده از ظرفیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به‌عنوان مراقب سلامت، تلاش شده است تا سطح بهداشت مدارس و دانش بهداشتی دانش‌آموز ارتقا یابد.‌

گودرزی ادامه داد: با افزایش ۸ و نیم درصدی راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های بهداشت در مدارس سراسر کشور در دولت، زمینه ارتقای دانش سلامت‌محور و ارائه خدمات به دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی تاکید کرد: با ورود دانشجو‌معلمان به مدارس در چهار سال آینده، سطح پوشش دانش‌آموزی توسط مراقبان سلامت، رشد خواهد یافت.

گودرزی عنوان کرد: در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین و به‌ویژه ساحت زیستی بدنی، دوره‌های توانمندسازی و ارتقای دانش مراقبان‌ سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور‌کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مراقبان سلامت مدارس با استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و شبکه شاد، با اجرای برنامه‌های موثر دانش‌افزایی، دانش‌آموزان را برای سال تحصیلی آینده آماده کنند.

گودرزی بیان کرد: مراقبان سلامت، با رصد شرایط مدرسه، وضعیت سلامت دانش‌آموزان را به‌طور مستمر پایش کرده و اقدامات لازم‌ برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی فراگیر را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار