در گفتوگو با پانا مطرح شد:
باید از تخصص اقتصاددانان برای مدیریت مالی آموزش و پرورش استفاده کرد
تهران (پانا) - یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت مشارکت اقتصاددانان با آموزش و پرورش عنوان کرد که این مهم به مدیریت مالی دقیق و صحیح آموزش و پرورش که منابع محدودی دارد اما بزرگترین نهاد دولتی است، کمک میکند.
فاصل مریدی، کارشناس اقتصادی در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «برای مدیریت مالی بهینه و پایدار در آموزش و پرورش، مشورت گرفتن از اقتصاددانان و متخصصان مالی ازجمله روشهای مؤثر است که میتواند به تعامل و همکاری بین آموزش و پرورش و اقتصاددانان کمک کند.»
اهمیت همکاری آموزش و پرورش با اقتصاددانان
مریدی عنوان کرد: «باید از دانش و تخصص اقتصاددانان در حوزه مدیریت مالی و جذب منابع برای سامانه آموزشی بهرهمند شد. همچنین، ایجاد فضایی برای برقراری همافزایی و همکاری بین دو حوزه، از اهمیت بالایی برخوردار است.»
روشهای آشتی اقتصاددانان با آموزش و پرورش
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت آشنایی اقتصاددانها با مسائل مربوط به آموزش و پرورش و تقویت ارتباط آنها با این حوزه، عنوان کرد: «برگزاری کنفرانسها و جلساتی بهصورت مشترک بین اقتصاددانان و مدیران آموزش و پرورش برای بحث و بررسی مسائل و چالشهای موردنیاز در آشنایی اقتصاددانان با مسائل آموزش و پرورش اهمیت بسیار زیادی دارد.»
وی افزود: «همچنین میتوان گروههای کاری با مشارکت اقتصاددانان و مدیران آموزش و پرورش تشکیل داد تا در آن برای بررسی و طراحی راهکارهای مناسب و کاربردی در مسائل مالی، سیاستگذاری و برنامهریزی آموزشی همفکری کرد.»
جای خالی همکاری با موسسات تحقیقاتی در آموزش و پرورش
مریدی گفت: «همکاری با دانشگاهها و مؤسسات تحقیقاتی برای ارتقای تحقیقات در حوزههای مربوط به آموزش و پرورش و ترویج دیدگاهها و رویکردهای جدید و قابل تحقیق در این حوزه باید موردتوجه قرار گیرد و قطعاً در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مؤثر است.»
ارسال دیدگاه