افتتاح طرح کتابخوانی «دوستی با یار مهربان» در آموزش و پرورش قم

قم(پانا)- آیین افتتاحیه طرح کتابخوانی «دوستی با یار مهربان» امروز با حضور جمعی از مسئولان اداری ناحیه یک آموزش و پرورش در دبیرستان شهید آوینی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح کتابخوانی «دوستی با یار مهربان» در آموزش و پرورش قم

آیین افتتاحیه طرح «دوستی با یار مهربان» تجهیز کتابخانه های کلاسی مدارس منتخب ناحیه یک آموزش و پرورش قم امروز در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شهید آوینی برگزار شد.

مهدی قاسمپور، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک قم در این آیین، طی سخنانی خطاب به دانش آموزان با اشاره به نزول سوره علق و نخستین آیه این سوره و اهمیت «خواندن» در جهت رضای خدای متعال، انس با کتاب خوب را زمینه ساز پیشرفت و سعادت همه جانبه افراد بخصوص جوانان و نوجوانان برشمرد.

در آیین فوق، طرح دوستی با یار مهربان به صورت نمادین در دو کلاس افتتاح شد و کتاب های اهدایی، در قفسه های کتابخانه های این دو کلاس جای گرفت.

اجرای سرود توسط گروه سرود مدرسه بخشی از این آیین بود؛ دو تن از دانش آموزان نیز به روش نمایش و در قالب یک مصاحبه، طرز برخورد با مشکلات کتابخوانی را بیان کردند.

در این آیین با حضور احمد غفاریان معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، و تعدادی از کارشناسان، از سید حسن برقعی و محمدنبی طاهری دو پیشکسوت آموزش و پرورش و فعال در عرصه ترویج کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی، با اهداء هدایایی تجلیل و قدرشناسی شد؛ اشرف السادات طباطبایی مدیر این آموزشگاه نیز بدلیل اهتمام نسبت به فعالیت های پرورشی مورد تقدیر قرار گرفت.

طرح یار مهربان، حرکتی در راستای ترویج کتابخوانی با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است که در این طرح، معادل 500 میلیون ریال کتاب های اهدایی در تمامی زمینه های مورد علاقه نوجوانان، به کتابخانه های کلاسی مدارس منتخب ناحیه یک تقدیم می شود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار