آغاز مرحله جدید باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها؛ همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، مرحله جدید باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله جدید باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها؛ همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن اعلام این خبر افزود: فاز جدید طرح باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها با هدف ترغیب و ترویج فرهنگ خرید و مطالعه کتاب همزمان با سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شده است.

وی درخصوص جزییات این طرح اضافه کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با ناشران منتخب در نمایشگاه، تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای برای خرید کتاب‌های درسی و غیردرسی ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده است.

خونوئی ادامه داد: این طرح در سطح مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار می‌شود و کارشناسان فرهنگسراها با حضور در مدارس مناطق 22 گانه شهر تهران، ضمن اطلاع‌رسانی و معرفی این طرح، از دانش‌آموزانِ علاقه‌مند ثبت نام به‌عمل می‌آورند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درخصوص روند ثبت نام در این طرح بیان کرد: تمامی نوجوانان می‌توانند تا 25 اردیبهشت با ارسال عدد 100 به سامانه پیامکی 20001837 لینک ثبت نام را دریافت کرده و با تکمیل مشخصات خود و دریافت کارت عضویت باشگاه (به‌صورت دیجیتال)، با حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب، کتب درسی را تا سقف 50 درصد تخفیف و کتب غیر درسی را تا سقف 25 درصد تخفیف، تهیه نمایند.

خونوئی درباره سابقه فعالیت باشگاه کتابخوانی 100تایی‌ها گفت: طرح باشگاه کتابخوانی 100 تایی‌ها در تابستان سال 1400 با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شد و در مرحله دوم در تابستان سال 1401 توانست دو هزار و 706 عضو در سطح کتابخانه‌های سازمان جذب کند. افراد از طریق اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های سازمان در این باشگاه عضو می‌شدند و در بازه زمانی مشخص شده، تلاش می‌کردند تا با خوانش کتاب و ثبت این خوانش در کارنامه عملکرد خود، در یک رقابت سالم، رکوردی از کتابخوانی را ثبت نمایند. رقابت میان افرادی تعریف می‌شد که حداقل 40 و تا سقف 100 کتاب مطالعه می کردند. رکورد افراد با ثبت خلاصه کتاب در کارنامه خود محک می‌خورد و افراد می‌توانستند از منابع کتابخانه‌های سازمان نیز بهره‌مند شوند و در نهایت به قید قرعه در سطوح مختلف جوایزی با هدف انگیزش افراد، به ایشان اهدا می‌شد.
وی در پایان ضمن اعلام شماره تماس 96653462 جهت پاسخگویی به سوال مخاطبان، توضیح داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت bk100.farhangsara.ir و یا کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری مراجعه نمایند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار